Krämpor

Stressrelaterad ledvärk eller förtvinade muskler? Jag vete sjutton men ont har jag iaf. Har ju varit mycket med jobbet och julen och livet på senaste så det vore väll inte omöjligt om kroppen tycker det räcker. På lite ovanligare vis. Jag får tväront i handleden (som jag förövrigt haft problem med). Tväront som går över på en dag eller så. Idag fick jag dessutom värk i ena vaden. Jag har väldigt svårt att tro att det bottnar sig i överansträngning efter en stadsrunda av det längre slaget. I så fall är det högre än högst tid för tant att börja träna. På riktigt. Inte bara säga och inte göra. Min nacke har skvallrat om överansträngd bröstrygg. Det kanske men bara kanske skulle vara läge att uppsöka min naprapat för lite justering. Tyvärr har jag ovanan att vänta tills det redan är för sent. Gnäll och gnöl och tyck lite synd om min stackars kropp. Tur julen snart är här. Endast fyra ynka dagar sedan nästan två hela veckors ledigt. Jippie. Sen börjar det gå mot ljusare tider igen.
 
För första gången någonsin är vi klar med alla julklappar nu. Känns smått overkligt. Att inte behöva stressköpa hälften dagen innan jul. Lite pengar har vi tom över. Kors i taket. Vi har försökt att inte köpa så väldigt mycket till lillan. Dels för att hon har så väldans mycket redan men också för att hon säkerligen kommer få en hel del av andra med. Jag tänker att om det nu skulle bli så att något missats. Något jag tänkt hon skulle få. Så går det garanterat lika bra att köpa det efter jul. När rean sätter igång. För i år har jag minsann tagit ledigt några mellandagar
 
Jag har hittat mig en ny kärlek. Mitt ansiktsvatten som jag tyckte så mycket om tog slut för någon dag sedan. Därför passade det mig väldigt bra med en stadsrunda i lördags eftersom jag då kunde köpa ett nytt. Trodde jag. Inte fanns det kvar varken på apoteket i Victoriagallerian eller det vid rulltrappen till upp2. Det vid upp2 var däremot väldigt mycket mer hjälpsamma och sålde mig detta istället. Som är så väldigt mycket bättre. Det gamla var kallt och lite "hårdare" det här känns inte kallt alls och sprider ut vattnet mycket jämnare och bredare och känns mycket "mjukare". Nu hoppas jag att apoteket tänker fortsätta sälja denna för jag kommer aldrig byta ifrån den. Köp, köp, köp!
 
 
Något som också fick följa med hem i lördags var lillan ny fina, fina fåtölj. Jag har alltså suktat efter denna goding i säkert ett halvår. Och verkligen jobbat in bästa säljpitchen för att få älskling att förstå att hon bara måste ha den. Jag kunde väll också känna att 699 var lite väl saftigt. Den är ju väldigt liten. Så när dom sänkte den till 499 försökte jag lite extra mycket utan resultat. Kunde väll hålla med om att man kan köpa mycket annat för 500 kr.men fåtöljen skulle ju vara såååå fin på hennes rum. Nu hade dom sänkt den till 250 och då tog jag den på plats. Extremt exalterad. Tack bästa Åhlens för att ni sänkte den till en bråkdel av utgångspriset. Nu har lillan fått en ny fåtölj och jag och älskling slipper sitta på golvet och läsa godnattsaga.
 
 
Lillan går mer än ofta runt med sin vita väska (som jag köpt för ca 20 kr i Thailand för några år sedan). Där stoppar hon allt möjligt som kan komma till nytta. Lite lego gubbar, saker från adventskalendern, lego, halsband och hårband. Ibland får grisen äran att ligga däri. Hon går med den på armen precis som jag gör med min. Det märks att hon gör mer och mer som oss. Hon pratar mer som oss med. Både jag och älskling är duktiga på att använda ordet eller efter en fråga. Det har lilla fröken bus börjat med också. Ta den... eller? Faktiskt riktigt charmigt. Kanske mindre charmigt när det är ord av lite värre slag hon tar efter. Hon blir bättre om bättre på att prata även om jag fortfarande har svårt att förstå mycket och ibland tror att hon bara sitter och gör ljud. Att det hon säger inte menar något ens för henne. Antagligen går det från en dag till en annan. Helt plötsligt börjar jag bara förstå. Vi upptäckte förra veckan att hon kan räkna till nio. Jag och hon åt frukost och från ingenstans räknade hon. Jag bad henne göra det igen (det kunde ju varit en lyckoträff) och hon räknade om. Tror tom älskling lyckats fånga det på film. Det är ju så mammahjärtat slår frivolter av stolthet. Vad vårt lilla hjärta kan!
 
 
Bjuder slutligen på en lunch bild tagen från balkongen. Vi hade en hel drös av fåglar på besök. Dom där lite större med en röd tofs på huvudet. Jag tror dom var ute efter rönnbären. För lika fort som dom kom var dom borta igen.
Och en bild på våra nya julgrans smycken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0