Uppdaterat och höstkänslor

Jag fick äntligen tummen ur igår och uppdaterade headern. Med en av dom superfina bilderna C tog för några veckor sedan. Jag måste verkligen ta mig tid någon dag och hämta dom. Det känns som att veckorna bara försvinner. Just nu är mest fokus dessutom på flytten och lillan såklart. Vilket gör att allt annat skjuts framåt. Nästa helg flyttar vi så efter det borde jag hitta tid till både det ena och det andra kan tänkas.
 
Det jag känner blir mest uppenbart när man börjar gräva i allt och inget är att jag är en person som har väldigt svårt att slänga saker. Jag har kvar originalkartong till både det ena och det andra. Jag har kvar kvitton och följesedlar. Gamla betalda räkningar och andra papper som gått ur tiden. Kläder har jag så jag drunknar i dom. Ändå känns det ofta som att jag inte har något att ta på mig. Att jag liksom går i samma kläder jämt. Visst, det går i perioder och nu har det varit en period då jag köpt ganska mycket nytt. Vilket gör att vissa älsklingsplagg byts ut. Sen har förstås kroppen förändrats efter graviditeten, vilket automatiskt leder till att alltför tighta plagg inte nödvändigtvis sitter särskilt smickrande längre. Kanske inte allt för bekvämt heller. På jeansen har jag ökat en storlek sedan innan graviditeten, då jag var skinn och ben. Vilket i sig bara är hälsosamt och jag kommer inte sträva efter att komma i dom igen heller. Så förhoppningen är nog nu att försöka rensa bort så mycket som möjligt. För att göra plats för något jag faktiskt kommer att använda. Försöka rannsaka den lilla snåla tanten som bosatt sig i mitt huvud. Slänga och glömma. För i ärlighetens namn, vad ska jag med gamla räkningar och följesedlar till?
 
Även om det känns jobbigt som sjutton att flytta. Lite ångestframkallande rent av. Så tror jag det är nyttigt för mig att göra det ibland. När annars gör man en så grundlig koll på allt man äger och har? När annars tar man sig tid att verkligen gå igenom allt? Sen kan man ju ifrågasätta om det verkligen ska behövas flytta så ofta som jag hittills gjort. Men förhoppningen med att flytta större nu är ju faktiskt att vi inte ska behöva flytta igen på ett bra tag.
 
Lagom till all flytt kaos, som älskling för övrigt skött större delen av. Vilket jag är evigt tacksam över. Eftersom jag är trött och omotiverad efter jobb och helgerna mest har gått åt annat. Så har min chef bestämt att jag ska på möte i huvudstaden på tisdag. Självklart är det väldans trevligt med lite miljöombyte. Stockholm är rätt trevlig stad att besöka. Men det hade tidsmässigt inte kunnat passa sämre. Dels för att älskling jobbar eftermiddag och vi därför måste skaffa barnvakt eftersom jag inte hinner hem innan han börjar jobba. Eller det är mest därför. Men jag kommer ju också vara extra trött när jag kommer hem och vara till ännu mindre hjälp med flytten. Tur jag tagit ledig på fredag. Annars vet jag inte hur vi skulle få det att gå ihop.
 
Igår var vi ut till mammas stuga och åt middag. Det är skönt att äta någon annan stans än hemma när större delen av köket är nedpackat i kartonger som redan burits över till vår blivande lägenhet. Kameran hade jag med mig och den användes flitigt. Shit vad fort hösten kom förresten. Nu är sommaren definitivt över. Här hemma har björkarna börjat skifta i gult.
I stugan plockade lillan blåbär med sin mormor. Jag är lur på att det slank ner något lingon i farten med. Fast dom inte riktigt mognat ännu. Eftersom det var stugsista tändes en brasa på kvällskvisten. Riktigt mysigt. Hade vi inte haft så mycket att göra här hemma hade vi absolut stannat kvar över natten. Självklart fick jag med mig allt utom vällingflaskan. Vilket gjorde att lilla söt fick somna utan kvällsvällingen. Lite extra sent dessutom. Då mamman och pappan hoppades på lite sovmorgon. Hon har nämligen skrällt och vaknade på tok för tidigt igår (05.23).
Klockan 9 på kvällen begav vi oss hemåt. Fröken somnade självklart så fort vi backat ut bilen från gården. Men inte blev det någon sovmorgon idag för det. Klockan 6 stod hon upp i sägen och ville hoppa ner. Tackar för det. Vi låg ändå kvar till 8 med lilla marodören på egna upptåg.
 
Bjussar på några ögonblick från gårdagen. (Dom gröna skorna har vi fyndat på HM för 99kr).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0