Fotobok

Jag gillar fotoböcker. Tycker det är ett roligt sätt att framkalla bilder. Dessutom tar dom inte i närheten så stor plats som dom traditionella fotoalbumen. Därför köpte jag en kredit på en fotobok från photobox förra veckan. Jag har 3 månader på mig att skapa en bok. Lätt som en plätt. Då har jag något att pyssla med på kvällarna nu när älskling jobbar eftermiddagsskift två veckor i rad. Nog för att vi har extremt mycket att göra med flytten. Men när jag jobbar hela dagarna kommer hem till en dagis trött dotter så har jag inte så mycket energi över när hon somnat. Dessvärre är photobox sida segare än allt. Vet inte om alla kom på samma idé när dom hade böcker till halva priset. Jag laddade upp ett album med drygt 200 bilder. Men när jag försöker skapa min bok så får jag inte ens upp häften av bilderna och allt tar superduper lång tid. Väldigt irriterande. Särskilt för mig som inte riktigt har ro att sitta och fixa och trixa.
 
En svag förhoppning är att sidan har svårt att hantera så många bilder på en och samma gång. Därför försöker jag nu ladda upp alla bilder på nytt. I två album istället för ett... Det tar evigheter. Så kanske, men bara kanske jag kan komma igång med min bok imorgon. 
 
Mer troligt är att sidan är överbelastad och jag fint får vänta ett tag med att skapa min bok. Har det inte gått till sig nästa vecka mailar jag banne mig supporten och gnäller.
 
Egentligen borde jag gå och torka ur lite köksskåp. Men tror det får vänta till helgen. Borde börja rensa på toan med. Antar att vi får ta en 3:e sväng till Maxi för banankartonger. Det är smått fascinerande hur mycket vi lyckats gömma undan här inne. Förrådet är förvisso propp fullt och därför inte till allt för stor hjälp. Varenda vrå och skrymsle har vi fyllt med både ett och annat. Tror det är läge att börja gå igenom allt. Jag har redan fått ihop en låda med böcker och en svartsäck med kläder som jag tänkte försöka sälja på loppis i vinter. Skulle vi ta tag i förrådet på allvar tror jag det finns en hel del därinne vi kan sälja med. Men orken tryter och fokus ligger på flytten nu. Så det får bli en annan gång. Åhhhh vad jag längtar tills vi är flyttade och klara. 
 
Idag tömde älskling lillans rum. Så grannarna har ett rum att börja ta över saker till. Eftersom vi redan fyllt upp deras klädkammare och nu även fått ett av rummen tömda att börja fylla kändes det inte mer än rätt. Men det innebär också att lillan numera sover i samma rum som oss. Alla hennes kläder ligger lite huller om buller i vårt sovrum. Mina med för den delen. Helt plötsligt blev vår 3:a en 2:a och känns om möjligt ännu trängre. Tur det inte är så långt tid kvar... Jag räknar dagar.
 
Just nu läser jag Ann Söderlunds bok Men vi knullar ju ändå inte. Jag gillar Ann Söderlund. Hon är rolig. Det är boken med. Mer än en gång har jag skrattat högt (ensam i sängen helt för mig själv). Det gör jag inte jätte ofta annars. Tycker du också om Ann Söderlund. Läs den vettja.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0