Tvätt och sånt

Jag fick just det bästa mailet angående bilen. En kille undrade om jag ville byta den mot två jättefina dyra iranska mattor. Dom var tydligen värda 50 tusen enligt honom. Lite spontant undrar då jag varför han inte säljer mattorna istället och får 50 tusen i hand att spendera på valfri aktivitet eller föremål. Men även hur han på något sätt kan tro att jag som vill sälja min bil skulle crava så hemskt efter just iranska mattor att jag mer än gärna byter bilen mot två.

När jag ändå är inne på mail om bilen kan jag lika gärna dela med mig av det absolut sämsta också när jag ändå är igång. Jag var tvungen att ta bort det så fort jag läst det. Så irriterad blev jag. Den här killen konstaterade först att vi måste visa bilen på Ersboda (ursäkta men brukar inte bilspekulanter vanligtvis komma dit köparen vill för att se bilen) sen undrade han om bilen är i nyskick (det är en 99:a självklart är den i nyskick) sist drev han "snabb och smidig affär" så långt han bara kunde i två meningar för att slutligen erbjuda oss 12 000 kr (vi har alltså bilen ute för 28 000). WHAT??? Fungerar det någonsin undrar då jag? Sen ångrar jag bittert att vi inte skrev in inga skambud i annonsen. Om det nu hade hjälpt.

För att göra något vettigt idag. Jag har ju ingen lust att sitta inne och pilla mig i naveln dagarna i ända bara för att lillan är lite risig. Så tog vi en längre promenad i det friska höst vädret. Det var lite varmare än jag trodde och som vanligt klädde jag mig för varmt. Riktigt skönt blev det när solen tittade fram. Med lillan lyckades jag däremot med konststycket att klä helt rätt. Hon var varken varm eller kall när vi kom in. Det borde ju vara väl godkänt. Oftast klär jag henne på tok för mycket. Jag kanske, kanske börjar få lite kläm på det där nu.
Att hon däremot råkade somna ungefär en minut innan vi var hemma vär däremot rätt orutinerat av mig. Det försenade förmiddagsluren med cirkus en timme och det tog lång tid för henne att somna.





Appropå ingenting...


Däremot gick nattningen idag över all förväntan. Hon fick vällingen i sängen (vanligtvis får hon den i soffan) och somnade direkt efter utan några krusiduller. Skönt. Nu när hon bara sover en gång per dag och röjjer som en tok resterande tid känner jag att jag verkligen behöver min vuxen tid på kvällen. Den är viktig. Punkt. Därför att det bra att fröken somnar när hon ska. Då blir alla glada.

Åhhhh, så störande det är när saker inte blir som jag tänkt. Idag hade vi tvättid. Jag körde en maskin här uppe med massor av stickat vi fyndat både i mammas förråd och hos S. För att jag inte skulle råka krympa något körde jag ull programmet i 30 grader. Resten tvättades nere i tvättstugan. När maskinen här uppe var klar visade det sig att 30 graders ull program tydligen inte centrifugerar. Kläderna var så blöta att jag kunde vrida ur vatten. Det var t.o.m lite vatten kvar i botten av trumman. Skit. Av och på knappen hade dessutom lossnat och åkt in i maskinen. Vilket gjorde det omöjligt för mig att sätta på ett töm och centrifug program istället. Typiskt. Jag tog ner kläderna i hopp om att hinna torka dom i torkskåpet hela tvättiden. Det hjälpte lite. På slutet blev jag så desperat att jag kastade in allt i tumlaren och ändrade till kallluft. Det hjälpte lite till. Dom är definitivt inte torra än. Men det går inte att vrida ur vatten längre iaf. Jag håller tummarna hårt för att inte allt ska börja lukta surt. Som kläder som varit blöta för länge har en tendens att göra.

Sist. När lillan inte vill ha maten finns det två barmhärtiga samariter här. Lite väl ihärdiga om man frågar mig. Normalt brukar inte hundarna få vara i köket när lillan äter. Hon blir för distraherad. Men när hon kastar maten på golvet för att hon inte tycker den är god är det lite svårt att hålla dom undan.




Kommentarer
Postat av: Millah - väntar första barnet ♥

Oj du är nog den enda jag har hört det av om jag ska vara ärlig. Nå alla tycker olika =) Kram

2011-09-09 @ 06:48:39
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0