Kängor till lillan

Något jag känner är ganska provocerande är när människor nedvärderar andra bara för att dom tycker olika. Jag kan reta ihjäl mig på det. Alla har ju rätt till sin åsikt. Givetvis. Men för det behöver dom inte trycka ner dom som tycker annorlunda. I vuxen ålder har jag tagit mer och mer avstånd från detta. Mycket för att jag nu kan välja och vraka vilka jag faktiskt vill umgås med. När jag var yngre var det viktigare att ha många kompisar. Nu räcker det med några få bra istället. Däremot förstår jag mig inte på dessa förunderliga få som fortfarande på något sätt lever kvar i gymnasietiden. Typ 10 år senare. Jag menar, vad är poängen? Var det den bästa tiden i livet och är därför så svår att släppa. Eller? För på något annat sätt kan jag inte rättfärdiga detta bisarra beteende.

Inte kom det någon och tittade på bilen igår heller. Det är då typiskt. Inge falska förhoppningar på det där viset. Tydligen föll det på att den inte har någon kula. Underligt att han inte såg det på bilden i annonsen. Älskling som kånkat upp alla däcken från förrådet och allt. Helt i onödan. Nu har jag ställt mig in på att den inte kommer bli såld den här gången. Därför samlar jag istället energi för att fixa det som behövs inför vintern. Byta motorvärmaruttaget och spolarvätskebehållaren. Så lägger vi ut den igen till våren när småfelen är fixade. Då kanske den är lättare att sälja. Det känns skönt att inte ha panik att sälja för omväxlings skull. Så kan vi ta det som det kommer.

Igår hade vi en playdate med J och M på busplaneten. Inte alls lika bra som Leos. Men det dög gott. Jag funderar dock om det kommer finnas kvar så länge till. Eftersom det var väldans lite folk där på en söndag eftermiddag. Det återstår att se. Vi hade riktigt trevligt. Bra stimulans för dom små i en inte allt för stökig miljö. När lillan är nöjd är jag nöjd.






En snabbis på HM hann vi med också. Där hittade jag sötaste kängorna till lillan. Hon har flera skor men många av dom är för stora. Ett par mindre nu i höst skulle behövas. Jag är riktigt sugen på dessa. Jag slängde ihop ett litet kollage på fina bebis kläder från shop online när jag ändå var igång. Allt detta skulle gärna flytta in i lillans garderob.




När jag ändå är inne på det måste jag inflika att jag tycker HM:s flytt i centrum blev riktigt bra. Nu känns allt mycket renare. Det är lättare att hitta eftersom indelningarna mellan avdelningarna är så konkreta. Dessutom känns det mycket fräschare än den gamla lokalen. Ett riktigt lyft. För min del får dom gärna vara kvar där alltid. Men misstänker att dom väntar på kungspassagens utbyggnad.

Gillar verkligen den framåtvända kameran på min telefon. Den gör det så mycket lättare att ta bilder på mig och lillan tillsammans. Enda nackdelen är att bildkvalitén är lite iffy. Men bättre än inget alls.





Sitter nu och funderar som mest om jag ska hoppa på en prenumeration på mama. Jag var inne på Vi föräldrar först men tyckte inte dom hade någon bra premie just nu. Dessutom är dom dyrare. Någon som har erfarenhet av båda tidningarna. För och nackdelar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0