Gröna fingrar

Att jobba nästan en hel vecka när jag inte gjort det på över ett år och dessutom boka tvättstuga är inget att rekommendera. Det känns att jag inte är van att jobba och är därför extra trött. Fast ändå pigg. Väldigt märkligt. Med så snällt barn har jag fått sova bra mycket mer innan. Det är först nu jag märker hur mycket hon vaknar till på natten. Hon somnar om lika snabbt igen. Det gör inte jag. Mellan tvätten ska det lagas mat och gärna hinna tas en dusch. Som tur var ordnade älskling middagen. Så jag fick lite själaro. Nu är hans vändor till tvättstuga kvar så förhoppningsvis hinner jag varva ner innan jag gör kväll.

Jag går numera och lägger mig klockan 9. Jag vet inte om man ska se det som en bra sak, för att jag är duktig och lägger mig i tid. Så jag får sova dom timmarna jag behöver. Eller om det är ett tecken på att jag börjar bli gammal. Jag väljer att ignorera det andra alternativet för tillfället. Å andra sidan är det inte fy skam att bli gammal heller.

Idag har älskling och lillan hängt på öppna. Första gången för honom. Inte för henne. Fröknarna kände igen henne, vilket jag kan tycka är smått anmärkningsvärt då jag varit där en enda gång sedan vårfesten. Dom kom till och med ihåg vad hon hette. Imponerande. Särskilt med tanke på då den mängd barn dom träffar varje dag. Det superminnet skulle jag gärna låna lite av.



På grund av en extremt nyfiken liten har vi (läs älskling) äntligen barnsäkrat skåpen i köket. Det känns som en bra idé när hon hänger och sliter i dom om vart annat. Skulle ett gå upp av misstag skulle hon troligtvis dunsa i golvet i en väldans fart. Det skulle säkert göra ont. Så nu sitter IKEAs patrullspärrar lite här och var. Det känns tryggt.



Slutligen bjuder jag på blandade godingar. I blandad kvalité. På lilla söt i pyjamas. Och min blommande basilika. Bara för att jag är så otroligt fachinerad över mina (helt ovetande och oförtjänt) gröna fingrar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0