Julkort

Jag tänkte att det nog skulle vara rätt jobbigt att gå tillbaka till jobbet. Särskilt när jag varit hemma så väldans länge. Speciellt eftersom jag trivts så mycket med det. Jag hade kunnat stanna hemma med lillan tills hon började skolan liksom. Men någonstans i allt detta har jag insett att det inte är så tokigt att jobba. Att jag faktiskt tycker det är ganska kul tom. Hade jag fått välja hade jag förstås inte jobbat heltid. Nu kan jag inte välja så det blir inte så långa stunder på kvällen tillsammans med hela familjen. Vilket i sig är rätt trist. Men sånt är livet. Troligtvis kommer jag inte gå ner så mycket i tid senare heller, beroende på hur älskling kommer jobba. I vilket fall blir det bra. Punkt.

Jag har två resor inbokade. Tjänsteresor. En till Norrköping och en till Stockholm. Båda innan jul och med en knapp veckas mellanrum. Det ska bli mycket roligt. Jag är tok peppad.

Annars då... Jodå, har en spysjuk jycke som inte vet vad hon ska göra med sig själv. Kräks på allt som kommer i hennes väg, soffan, mattan, kuddar och filtar. I bästa fall hinner jag flytta henne till mer spyvänligt underlag innan olyckan varit framme, ibland inte. Två soffkuddar och en filt är i ganska akut behov av tvätt för tillfället. Det kan jag roa mig med imorgon. Hon är nu satt på fasta. Jag införskaffade två burkar fiskbullar i buljong på Coop. Så imorgon kör vi igång med en fisk kur. Förhoppningsvis råder det bot på den krångliga magen. Jag måste ändå ringa vet på måndag eftersom jag upptäckt en böld (väldigt liten) på ena benet. Jäkla tur jag bestämde mig för att raka henne en sista gång innan vintern idag. Annars hade jag förmodligen inte märkt den förrän långt senare.

Jag tänkte göra en satsning på årets julbilder nämligen och vill så gärna ha hundarna med på bilden. Sol och allt ute. Perfekt ljus inne.
Efter lillan sovit lunch tänkte jag köra igång. Blir en utmärkt tid. Hon nyvaken och utvilad så hinner jag bada och raka hundarna medan hon sover. Jo just. När hon vaknade var solen på väg ner och ljuset hade försämrats betydligt i vardagsrummet där jag tänkte att vi skulle hålla till. Så det blev som det blev. Jag tror bestämt att det blir ett nytt försök imorgon och jag håller alla tummar och tår att regn / snöovädret som är på väg inte dyker upp förrän efter lunch. För imorgon har jag nämligen tänkt vara lite förutseende och fota innan hon ska sova.

Idag premiärkörde jag våran nya fina BMW. Wonderful. Underbar bil. Är det enda jag har att säga om den saken.

Avslutar med ett gäng bilder. C, tycker definitivt att vi tar en photoshop dag när du har tid. I need it...


Extremt trött tjej som inte ens vaknade när pappa lyfte henne från bilen.






Kommentarer
Postat av: Cilla

Vilken otroligt charmig bild på Tuva i tomteluvan =)I love it! Självklart ska vi ta en photoshopdag, delar gärna med mig av mina kunskaper =)



Kraam! /C.

2011-11-19 @ 23:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0