Vad glömt toapapper kan åstadkomma

Nu orkar jag inte påpeka skit vädret mer utan håller mig till att helgen ska bli fin.

Idag har vi varit på mamma fika hos J. Först funderade jag på att inte fara eftersom bilen för tillfället inte går att starta. Jag är inte så haj på det här med att åka buss. Som tur var skulle F dit och vi fick åka med dom. Jätte snällt.

Vad tröttsamt det är med bilar som inte fungerar. Det är ju just det dom alltid ska göra. Det har varit många turer sen älskling köpte bilen och det var inte allt för länge sedan. Bildoktorn tror att batteriet har laddat ur eftersom jag har använt bilen för lite. Vilket är fruktansvärt irriterande då vi bytte batteriet förra året. Jag vet att jag inte kör några längre sträckor och att bilen ibland står flera dagar. Men ska det bara behövas det för att batteriet ska laddas ut helt? Tycker det verkar märkligt. Hur som helst ska bildoktorn mäta batteriet och ifall det är det ladda upp det. Om det inte är det utan något helt annat funderar jag starkt på att dra igång kampanj sälj biljävlen här hemma.

J bjöd på jätte gott fika och dom andra bäsarna rejsade runt som galningar. Lillan satt som Ferdinand och tittade på samtidigt som hon stoppade allt hon fick händerna på i munnen och tuggade frenetiskt. Det tycker jag är utmärkt. Så får hon gärna fortsätta göra några månader till. Då vet jag vart jag har henne och det känns betryggande. Vär mästerfotograf hade rymt till Finland så det blev några fler bilder än vanligt.





Jag tror att amninghjärna är ett tillstånd man aldrig går ut efter man infunnit sig där.
Lillan gav mig sovmorgon till 10 i 10 idag. Det har inte hänt på rätt länge och blev en ordentlig chock för mig när jag tittade på klockan. Det kastade om allt vad heter rutiner i det här hushållet. Så lilla fröken fick inte sova förmiddag när hon sovit så länge på morgonen. Hon slocknade fullständigt på vägen hem från J så därför fick hon fortsätta sova medan jag och älskling tog en promenad till ica för att inhandla det som behövdes till middagen och toalettpapper.
Tillbaka hemma hade vi köpt allt utom toapapper. Åhhhh så irriterande. Toapappret som var helt slut. Bara därför blev jag kissnödig på en gång. Jag började med middagen för att tänka på annat och skickade iväg älskling på affären. När han kom hem med papperet var jag inte ens kissnödig längre. Men nu har vi toapapper iaf.

Innan jag glömmer det med tänkte jag tipsa om en väldigt god remouladsås älskling köpte tidigare i veckan. Jag brukar alltid köpa den billigaste. Den brukar dom ha vid majonnäsen. Älskling visste inte var han skulle leta och hittade bara Rydbergs jättedyra. Men ohhh så god. Hett tips till den som är less på dom billiga såserna. Det är lätt värt dom extra kronorna :) En eloge till min mindre snåla bättre hälft.

 

Imorgon ska jag äntligen få ta bort stygnen jag fick när jag tog bort leverfläckarna. Dom skaver och har sig. Så det ska bli väldans skönt. Dessutom ska lillan göra BOEL testet. Det ska bli mycket intressant och se hur mycket hon vuxit sedan sist. Det är trots allt över 2 månader sedan förra gången.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0