Så mycket fint

Igår gick jag igenom alla lillans kläder i storlek 80. Det dröjer nog några veckor till innan hon växer i dom kläderna men jag vill ligga steget före och ha en fullständig garderob när hon väl gör det. Det blir inte lika dyrt på en och samma gång på det sättet. Min plan är att säkra upp storlek 86 på Ullared i sommar. Hoppas på att kunna göra det för en billig peng där.

Jag har märkt att hela pyjamaser oftast krävs en storlek större än barnet har för tillfället. Det har mer eller mindre varit så sedan lillan föddes. Nu har dom pyjamaser (som är hela)  hon har i 74 börjat kännas väldigt trånga så jag passade på att ta fram hennes super gulliga två pack från HM med hello kitty igår (strl 80). Dom passar mycket bättre. Det resulterade i att ha begäret väcktes ordentligt. Det finns 3 andra varianter på dom kortärmade och kortbenta 2 packen från HM. Dock bara i butik. Två av dom är jag riktigt sugen på att införskaffa till lillan. Riktigt söta.
Vi var en sväng på stan igår. Tyckte det var lika bra när vädret var så tråkigt. Nog för att det verkar som att sommarvärmen helt övergivit oss i maj månad.
Det finns så otroligt mycket fint. Jag lånade några bilder från HM's hemsida på lite av det jag var och fingrade på. Setet med tunikan och shortsen såg jag aldrig i butik däremot funderar jag starkt på att beställa det.

 

Jag hittade något jag ville ha till mig själv med. På varenda butik vi var in i. Men som alla vet är våran ekonomi sämst så det är lite mer plåga än nöje att gå på stan numera.

 

Idag har vi varit på mamma fika vanan trogen. Idag hade vi så nära att vi kunde gå. Lyx. F hade varit uppe tidigare än tuppen då hennes dotter tyckte det var läge att vakna då. Så hon hade hunnit baka morotskaka innan vi kom. Mycket uppskattat. Jag skulle nog sätta morotskakan topp 5 i en lista av bakverk. Exakt vilken plats den förtjänar är jag lite osäker på. Men gott som sjutton är det iaf. Väldigt trevligt hade vi också. Eftersom syrran var vänlig och tog med min kamera hon lånat så passade jag på att knäppa några snabba när den ändå låg framme.

 

 

 

Jag har även pratat med bredbandsbolaget idag. Jag förklarade vänligt men bestämt för den stackare som tog emot samtalet att det inte var honom jag var irriterad på men att jag tyckte att bredbandsbolget var värdelösa och att jag var en väldigt missnöjd kund. Tror han tyckte lite synd om mig i allt gnäll. För vi skulle få dom fyra dagarna vi varit utan internet i kompensation, sen slängde han in några dagar extra mest för att försöka lugna mig lite. Det fungerade. Jag kände mig lite mindre missnöjd och överkörd. Men jag skulle ändå ranka mig själv som en missnöjd kund i slutändan. Helst skulle jag vilja byta leverantör men känner inte så mycket för com hem heller. Det är som att välja mellan pest eller kolera.

 

Lillan hade bästa frillan när hon vaknade efter sin em lur. Jag kunde inte låta bli att slita fram stora kameran. Jag har i dagarna bytt tillbaka till mitt fasta porträtt objektiv (Canon EF 50mm 1.8 II). Jag bara älskar skärpedjupet som det tar fram. Brände av ett gäng bilder för att fånga ögonblicket. Detta är resultatet av det.




Kommentarer
Postat av: Jennie

Härligt att du fick kompensation för dagarna i alla fall. Annars brukar ju företag va snåla på sånt. Bra där Lotta! :) Snor bilderna från dagens dejt ;) Kram kram!

2011-05-24 @ 21:57:55
URL: http://frokenstens.blogg.se/
Postat av: Micke

Söt ungen våran!!vill ba pussa på hon....

2011-05-24 @ 22:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0