The face

När jag vaknade hade jag två sms i telefonen. Det första var från Anna - instruktören på babysången. Hon ställde in dagens sång pga sjukdom. Jag måste säga att hon tajmat sina sjukdomar väldigt bra med våra. När vi var magsjuka och inte kunde komma var hon hemma med sjukt barn och nu när lillan är förkyld har hon gått och blivit sjuk själv. Då kändes det inte fullt lika jobbigt att vi inte kunde fara trots allt.

Det andra var från min mamma, hon hade ledigt idag och tänkte kika förbi en snabbis. Jag ock lillan tassade upp just före 10 (jag måste börja gå upp lite tidigare på morgonen så jag blir trött på kvällen och får mig i säng i rimlig tid). Älskling vill att vi ska ta en promenad varje dag (när det är bra väder) och han jobbar eftermiddag. Det tycker vi låter som en ypperlig idé. Därför tänkte jag (som inte är snabbast i stan på mornarna) att det nog var smart om jag var i stort sett klar med mitt när han vaknade. För att vi snabbare skulle komma ut. Nu gick det inte fullt så snabbt som jag tänkt mig ändå - men det gör det aldrig. Jag har insett alldeles för sent att det är dumt att stressa i onödan. Stressa på morgonen är dessutom det värsta jag vet. Hela dagen blir förstörd. Allt tar sin tid. Punkt.

Mamma kom just när vi var på väg ut genom dörren. Vi hade planerat en lagom promenad broarna runt. Hon följde med halvvägs. Vet inte exakt hur långt det är men det gick betydligt fortare än jag trott. Det var jätteskönt ute om än lite kallt och bitvis rätt blåsigt. Enligt SMHI är det vår när det varit plusgrader i en vecka i sträck. Det kan ju inte vara allt för långt borta nu. Halva mars har passerat och april är en vårmånad enligt mig.

Jag packade med mig stora kameran i hopp om att fånga lite fina bilder nere vid snöborgen på kajen. Men den har tinat sönder och såg numera förfallen ut. Inte alls som när vi var där sist. Istället peppar jag inför helgen då vi tänkt åka till Nydala och grilla - förutsatt bra väder (hoppas inte resten av stan har samma planer) så är någon sugen på att hänga med hör av er det är bara kul om vi blir fler. Jag skulle nog kunna tänkta mig en runda runt Nydalasjön med men det återstår att se hur det blir med den saken.

Lillan har lagt sig till med en ny look. Jag kallar den "the face". Hon suger in underläppen och ser bara för rolig ut. Idag efter promenaden lyckades jag fånga den på bild. Enjoy.


Jag har skrivit ner telefonnumren till dom tre dagis vi funderar på som andra hands val till lillan. Vi har tänkt åka dit på studiebesök för att avgöra själva vilket vi tycker känns bäst. Men längre än så har vi inte kommit. Fredag känns som en bra dag att göra det. Ska nog ringa dom imorgon och förvarna.


Funderar starkt på om det är dax att raka gamfarbron, eventuellt projekt för morgondagen. Känner att det verkligen händer grejer i veckan :P Tur älskling jobbar eftermiddag så han kan underhålla oss halva dagen iaf.

 


Kommentarer
Postat av: Malin & Prinsessan

Eller hur - Babyconverse är ju SÅ söta :D

Hoppas du har en bra kväll!

2011-03-15 @ 19:21:35
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: jenny O

Tar sådär 2 timmar att ta sig runt nydala. Rätt drygt:) Finns hur många mysiga ställen att grilla runt nydala. Vi hade tänkt ta oss en sväng på fredag då E är ledig.

2011-03-15 @ 19:29:41
URL: http://paandrasidanstaketet.blogg.se/
Postat av: Micke

Hon är bara för go lill tösen!!!!! Ja ska bli trevligt att grilla i helgen :) ser framemot

2011-03-15 @ 21:22:43
Postat av: Jennie

Underbara sötaste Tuva! Älskar hennes leende! :)

2011-03-15 @ 21:34:27
URL: http://frokenstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0