Ovänner

Jag och bredbandsbolaget är inte kompisar. Jag är helt införstådd i våran hat relation men det är dessvärre inte dom. Som alla andra större bolag använder dom sig av telemarketing bolag för att sälja in nya produkter på befintliga kunder. Jag är en extremt missnöjd kund. Jag har mer eller mindre vänligt förklarat det för varenda stackare som måstat ringa mig. Jag har även vänligt men bestämt förklarat att jag inte vill höra ett pip från dom igen om det inte är något som rör bredbandet vi redan har. Alla har jakat och förstått min och beklagat att jag tycker det fungerar så dåligt. Ändå ringer dom igen och försöker sälja något annat. Förra veckan fick jag nog när dom ringde och förklarade mer bestämt än vänligt att jag avskydde bredbandsbolaget, att jag aldrig någonsin haft så mycket driftstörningar som vi haft hittills och att jag mer än gärna skulle byta om jag kunde. Jag sa även åt dom att spärra mig för framtida samtal eller något liknande. Det skulle dom absolut göra och så ursäktade dom säg ännu en gång och hoppades det skulle fungera bättre i framtiden. Bra tänkte jag. Nu kanske jag slipper dom jävlarna. Men icket. Senast igår fick jag ett missat samtal ifrån dom IGEN. Jag blir vansinnig. Vad ska man göra för att slippa bli uppringd. Jag tycker synd om den stackare som sitter på andra sidan när jag väl hinner svara nästa gång.

På mitt jobb ringer vi till kunder för att boka in tid som tekniker kan komma och felsöka deras utrustning. Vissa är så förbannade att man inte tror det är sant. Just för att det inte går att åtgärda problemet, men ingen bryr sig och dom blir uppringda om och om och om igen. Med allt detta börjar jag förstå deras frustration. Jag känner att jag faktiskt kan relatera.

Jag är expert på att göra illa mig på allt och inget. Jag är en stor klant. Många gånger mäker jag inte ens när jag gör illa mig och på vad. Detta är utmärkta exempel på det. Jag märkte igår att det sved lite på tummen och en knoge. Men jag har inte en aning om vad jag gjort för att åstadkomma detta.


Idag har det varit utlandsvärme. Jag hade mer än gärna flytt staden till havet även idag. Men eftersom vi åker imorgon fanns varken tid eller utrymme för det. Istället har jag suttit inne i stort sett hela dagen. Eller jag har faktiskt inte suttit särskilt mycket alls. Vi har tvättat och storstädat, jag har även hunnit med att bada och trimma hundarna. Så dom kommer rena och fina till sina semester äventyr. Egentligen borde jag börja packa. Men jag tror faktiskt det får vänta till imorgon.


 

Just nu sitter jag som bäst och väntar på T som ska komma och göra mig middagssällskap. Jag börjar bli rätt hungrig så jag hoppas hon kommer rätt snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0