På resande fot

Efter diverse tekniska problem är vi nu upp and running. Enligt försäljaren som sålde oss våra super telefoner skulle det vara lätt som en plätt att använda dom som mobilt bredband till exempelvis en laptop. Så hade vi mobila bredband var det bara att skrota dom på direkten. Vi har inga mobila bredband men jag hade tänkt låna med ett på resan för enkelhetens skull. Alla sitter ju inte på trådlösa nätverk i sina hem. Guess what. Det var inte alls lätt som en plätt att få telefonen att fungera med datorn. Jag provade med båda telefonerna, flera gåner. Tills jag var beredd att ringa den där jävla försäljaren och fråga exakt hur man skulle gå till väga för att få det att fungera. Datorn ville hela tiden ha åtkomst till internet för att hämta hem nödvändiga drivrutiner. Hur ska det då fungera om man inte har tillgång till internet undrar då jag spontant? Nu löste sig allt till det bästa då älsklings syster som vi nu besöker faktiskt hade trådlöst nätverk. Men tror ändå jag ska prova igen lite senare och se om jag kan få igång det mobila med.

Vi har kört (läs älskling har kört) nästan hundra mil söderut. Just nu befinner vi oss i mysiga Vänersborg. Efter nästan 2 dagars resande. Vi startade igår rätt sent för att lillan då skulle sova hela vägen. Eller det trodde vi i våran egenhet. Hon var mycket mer intresserad av allt annat än att sova. Strax efter Sundsvall ungefär 2,5 timme senare än normalt sov hon äntligen.
Vi stannade i Uppsala för att övernatta. I kanske sveriges minsta rum. Det var nytt och fräscht men extremt litet. Fungerade fint som övernattningsrum men inget annat. Sitta där vaken med stängd dörr gav klaustrofobiska känningar. Billigt var det också. Det lutar mot att vi även kommer stanna där på vägen hem.



Idag mellanlandade vi på IKEA i Örebro. För att slösa lite extra pengar och få en längre bensträckare. Tror det var rätt uppskattat av lillan att få se något annat än ryggstödet på stolen framför henne. Men också för att förhoppningsvis vänta ut regnet som öste ner och få i oss en billig lunch. Lunchen blev inte alls särskilt billig efter vi var klar med handlandet. Men lika nöjd är jag för det. Jag håller både tummar och tår att vi får oss en alldeles egen butik hemma snart. Jag skulle kunna gå där och strosa varje dag bara för att få lite inspiration.







Hoho, det verkar som om rättstavningsfunktionen flugit ut genom fönstret. Jag som inte kan stava. Ni får helt enkelt ha överseende under min semester bloggning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0