Kusar och sånt

Fazer har nyligen lanserat två nya brödsorter i deras sortiment. Frökusar och rågkusar. Jag vet inte vad dom tänkt att man ska associera namnen till. Jag vet faktiskt inte om det finns någon alternativ betydelse av kusar som faktiskt skulle stämma in här. För att komma till saken hade jag tänkt bojkotta dessa bröd endast och bara på det fruktansvärt osmakliga namnet. Aldrig att jag kommer köpa det där tänkte jag när jag såg reklamen för första gången. Det har jag förvisso inte gjort heller förrän vi besökte älsklings syster. Deras familj åt frökusarna till frukost varje dag det var mer eller mindre omöjligt att inte ta en macka. Dessvärre var dom ju väldans goda. Så goda att vi gick och köpte oss en förpackning när vi kom hem. Dinkelmjöl och allt. Summa kardemumma. Döm inte innehållet efter en dålig förpackning. Ut och köp. Jag lovar att dom är goda. Bildkälla.

 

Igår lyxade jag och älskling till med bio. Svärmor satt barnvakt. Transformers 3 3D såg vi och den var riktigt bra. Tips för den action sugne. Det känns bra att ibland får göra vuxna saker. Bara jag och älskling. Det behövs. Barnvakt är bra med. För att vänja lillan att vara med andra människor än oss. Det tror jag underlättar den dag hon börjar på dagis. Nu är vi (läs jag) ändå rätt fega på att lämna bort henne. Men få gånger är ju bättre än ingen.

Lite bilder från gårdagen.









Idag for hela familjen till Brännäset. Första gången för alla. Jag var lite nyfiken på systrarnas sommarfik och mamma sa att dom bara hade öppet juli ut. Därför tänkte jag att det var lika bra att passa på. Juli är ju faktiskt snart slut. Själva stranden var rätt tråkig. Men den ihop packade sanden gjorde det ypperligt att köra barnvagn där. Fiket var super mysigt och dom sålde väldigt gott fika. Om vädret tillåter återvänder vi definitivt dit imorgon. Vattnet var så varmt att tom jag skulle kunna tänka mig att bada. Nu gjorde jag inte det. Större badkruka går nog inte att hitta. Men imorgon kanske jag doppar mer än fötterna.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0