Göta kanal

Idag har det varit ganska dåligt väder här. Vi har snittat 20 mil varje dag sedan vi kom hit och älskling kände sig rätt less på att köra. Därför blev det en tripp till Trollhättan och göta kanal idag. Eller en av slussarna i göta kanal närmare bestämt.
Det hela började helt fel. Den vägen vi skulle ta var avstängd. Så vi lotsade oss fram på okänd mark. Tillslut kom vi fram till en sluss. Så vi parkerade och gick ut i snålblåsten. Mulet och närmare stormvindar är inte en bra kombination när härskapet inte hade vett att ta med sig jackor. Så det var kallt.
Efter en slussning gav vi upp och traskade upp till slusscafét för att ladda batterierna och fly undan blåsten. Jag tycker om paj, det gör älskling med. Dom sålde paj för 60 kr. Vad bra tyckte jag och beställde två med kaffe och dricka. 212 kr sa hon i kassan. VA?? Jag höll på att sätta i halsen men betalade ändå. Det måste va en sjuhelvetes paj för dom pengarna tänkte jag. Detta är vad servitören kom med. Kalla i mitten var dom till råga på allt. Jag har aldrig sett på make. När jag dessutom gick tillbaka med min för att be dom värma upp den lite till. Så bad dom inte ens om ursäkt. Så besöker ni någonsin ett slusscafé i Trollhättan. Köp INTE paj.

 

Själva slussningen var riktigt läckert iaf. Även om det var kallt och blåsigt. Men jag hade nog uppskattat det mer en varm och solig dag.

 

 

Efter den bedrövligt dyra pajen tappade vi lusten att se något mer. Så isället tog vi en lov igenom Trollhättans shoppings centrum. Det var absolut inget att se och skulle närmast kunna jämföras med vännäs centrum. Så litet var det. Vi gav snabbt upp den idén och begav oss tillbaka. Till vår fördel lyckades vi hitta åt ett större shopping centrum på vägen. Där hittade jag bitleksaken lillan tappade på liseberg och lite kläder på cubus. Som jag verkligen saknar hemma.

 

 

K tycker att det är väldigt roligt att spela fotboll. Helst med älskling. Förmodligen för att älskling tycker det är så kul och alltid är med.

 

 

Just nu regnar det ute och vi ska sätta oss ner och spela med andra ord. Jag håller mest tummarna för att regnet är borta imorgon. Men det är nog att hoppas på för mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0