Sista dagen



Idag är sista dagen vi måste hålla oss hemma. Det känns skönt att veta att imorgon kan jag göra vad jag vill :P Nu är det ju så förbannat kallt ute så det kan lika gärna bli så att vi sitter hemma hela dagen ändå. Men vi måste inte.
Älskling är tillbaka på jobbet idag, han for tom dit lite tidigare för att det var så mycket att göra. Så jag och lillan är själva hemma. Vi har roat oss med att se Cats and dogs - the revenge of kitty galore (lillan tyckte inte alls det var något, så måste nog erkänna att det var jag som såg den). Hon sov igenom ungefär hela filmen. Jag tror faktiskt hon har börjat komma på grejen med snutten. När hon vaknade fick hon gymnastisera lite på en filt på mattan, skitkul i typ 10 minuter. Fotofantast som jag är åkte kameran fram, bjuder på lite bilder av spektaklet. Nu tror jag att hon börjar bli lite hungrig men tänkte att jag hinner nog skriva av mig lite här först.


Jag känner mig verkligen super miljö medveten - igår körde vi diskmaskinen 3 ggr varav 2 ggr inte ens halv full. För att toppa det körde jag även tvättmaskinen tom ;) Men nu luktar den (tvättmaskinen) å så mycket godare. Eller trumman gör det iaf. Det förbannade doseringsfacket går ju inte att diska. Var tvungen att googla fram en instruktionsbok för att se om fanskapet går att plocka isär och nej det gör det inte. Hur fan är det möjligt????!!! Utan där står det att man ska använda sig av en tandborste för att diska ur det. Så antar att jag får köpa euroshoppers billigaste tandborste (om dom har någon) så jag kan rengöra skiten ordentligt. För den luktar fortfarande typ mögel :( Betydligt bättre än innan men ändå inte bra. Skam den som ger sig.

Jag tror min dotter slår alla sömnrekord. Det beror inte på för lite mat heller. Det syns på henne. Hon är ju pigg och alert när hon är vaken. Igår började jag amma henne vid 22 och la henne ganska preicis 23 i hennes säng. Sen väckte hon mig ungefär 6.30 gick vi upp så hon fick käka lite sen tillbaka till sängen - våran säng då. Älskling gick upp runt 10, jag gick upp halv 11 och lillan fick jag väcka 10 i 12! Sen åt hon lite och lekte lite för att sova en timme till runt 13.30 och nu sitter hon och gnuggar ögonen igen. Vanan trogen misstänker jag att hon kommer ta minst 2 powernaps till innan vi ska gå och sova igen inatt. Kanske därför hon är så stor - dom växer väll när dom sover ;) Hon brukar iofs sova mellan 13 - 15 normalt på dagarna. Men nu när det är så förbannat kallt är inte jag så sugen på att gå ut och söva henne i vagnen. När hon dessutom sovit så länge på förmiddagen misstänker jag att den sömnen inte är lika viktig. Det får kvällen utvisa helt enkelt.

Ombesiktningen på passaten gick inte alls som vi tänkt. Vi fick ombesiktning igen, pga den förbannade löstagbara kulan. Den där bilen kommer ruinera oss. Nästa är Saaben som också ska besiktas snart. Jag gissar på 7 punkter denna gång. Återkommer med resultat.

Kastar in en bild på min gamfarbror som avslutning - och där somnade lillan. Härliga tider.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0