Moas dop

Idag fick jag ställa klockan på 9 för att säkert veta att vi skulle hinna med dagens projekt. Började morgonen med att fastna framför datorn i 45 min (inte planerat och inte bra för min tidsplanering). Det tar ju som bekant ungefär 2,5 timmar för mig att göra mig klar innan vi kommer oss iväg. Begriper det fortfarande inte men så är det. Idag skulle jag dessutom hinna sminka mig lite snyggt och hitta rätt kläder till dopet. Barnlek tänkte jag. Sådär lagom runt 11 skulle jag börja sätta på ansiktet och då hade varken hundar varit ute eller lillan ätit sin gröt (den tycker hon fortfarande är jättegod). Så mycket för min tidsplanering. Jag hade bestämt med pappa att vi skulle komma 12. Halv 12 stod både jag och älskling och grävde febrilt i våra garderober lite halvt panikslagna. Jag tror båda bytte om minst 3 gånger innan vi faktiskt hittade något att ha. Det är så trist nu när jag ammar att jag inte kan ha dom kläder jag vill. Särskilt när vi ska iväg, det ska vara enkelt att dra av så man kan amma och gärna varmt så jag slipper mjölkstockning. Gissa hur många kläder jag har som passar detta? Ja inte är det många, går mest i samma kläder jämt. Skit tråkigt. Nu lyckades jag faktiskt hitta rätt fina kläder som funkade, men det känns ändå trist att alltid måsta ha en varm kofta över allt (så man ändå inte ser mina fina kläder).

Jag har suttit och sett rätt mycket av säsong 3 av la ink. Det är lite farligt, man blir ju tok sugen. Jag har ändå tänkt föreviga lillan på min underarm - vet bara inte riktigt hur jag vill ha den. Den måste vara väldigt stilren, enkel och feminin eftersom den kommer sitta på ett ställe som syns väldigt ofta. Någon som har ett bra förslag? Tror jag och lillan ska ta en tur förbi Schepi i veckan och be honom rita upp några förslag. Även om jag inte har råd nu skulle det vara kul att se vad han kan hitta på. Älskling är också sugen, han är inne på att sätta en svala på vardera hand. Tror det kan bli riktigt bra.

Passade på att knäppa några bilder på lillan innan vi åkte iväg till pappa ungefär 25 minuter sena. Helt otroligt att det ska ta nästan 40 minuter att bestämma kläder??!! Vaddå beslutsångest?



Väl där visade hon sig från sin absolut bästa sida. Det första hon gjorde när Rosie skulle hälsa var att börja grina. Det är inte lätt när det är svårt. Efter en powernap på en halvtimme kunde hon faktiskt dra på smilbanden lite. Hon höll humöret rätt bra tills hungern tog över. Tydligen är 4 månader en halvkänslig ålder när det gäller människor barnen inte träffar så ofta. Lillan visar detta rätt tydligt och det tar ett tag innan hon tycker att dessa människor är ok och eventuellt roliga. Männskor hon aldrig träffat innan går ibland inte alls. Jag antar att det bara är att gilla läget. Det går säkert över så småning om.

Vi har även börjat spåna på en eventuell Thailandsresa nästa år ungefär vid den här tiden. Det beror lite på, funderar på hur en 12 timmars flygresa med en 1,5 åring kommer spela ut.

Vi var bjudna till Moas dop idag, där jag även skulle agera fotograf enligt önskemål från Sandra. Inte för att jag är så otroligt duktig fotograf misstänker jag. Utan mest för att jag har en bättre kamera. Bilderna blev ändå rätt bra måste jag få skryta lite med, så hoppas Sandra blir nöjd. Allt var otroligt uppstyrt. Det var rätt mycket folk där (vi kände ingen av gästerna) och det bjöds på smörgåstårta (även vanlig tårta, men den hoppade vi) och bordet var dekorerat med bilder av Moa samt ett jättefint litet häfte där det stod lite information om Moa. Shit tänkte jag direkt - vårat dop kommer kännas som värsta lodis dopet för Sandra. Tur ingen av våra gäster var där (varför skulle dom, ingen av dom känner ju Sandra). Då har dom inget "bättre" att jämföra med.

Ikväll väntar vi finbesök av Sussi och Jimmy. Dom har barnvakt och skulle ut och äta sen titta förbi en sväng. Kommer bli mycket trevligt. Tror inte detta har hänt sen dom fick barn för över 5 år sen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0