Melodifestivalen



Från att vara helt ovetande upptäckte jag idag (när jag läste fredagens expressen) att melodifestivalen verkar köra igång ikväll. Jag är inte direkt frälst men kan lyssna igenom låtarna en gång iaf. Jag kommer se delfinalerna så jag får höra alla låtar, sen tycker jag aldrig att dom är så bra att jag vill höra dom igen utan väntar igenom finalerna för att läsa vem som vann. Det är inget jag måste se och jag kommer inte grina blod om jag missar en deltävling. Förra årets Manboy - som måste vara en av 2010 absolut sämsta låtar ringer fortfarande i mitt huvud. Så egentligen borde jag nog lägga ner idén att följa detta helt. För det kommer garanterat minst en sådan låt detta år med. Jag har faktiskt ingen aning om vilka som ska vara med ens. Men misstänker att det är ungefär samma artister som förra året - med undantag av någon helt okänd.

Idag fick vi hämta tillbaka passaten. Älskling ska boka ombesiktning så fort som möjligt så vi får hoppas att den går igenom nu. Vi har verkligen inte haft tur med den bilen. Tror nästan vi lagt lika mycket pengar på den sen vi köpte den som vi betalat för den. Inte ett rätt - egentligen borde vi besikta skiten och sen sälja den. Med våran tur rasar väll motorn som nästa projekt, eller inte. Den som väntar får se.

Jag och lillan tog en promenad till syrran och hälsade på modern, hon satt barnvakt medan syrran och vilding var bio. På väg hem därifrån tog vi en omväg förbi expo och inhandlade en köttermometer. Håller just nu på att göra helstekt ytterfilé och potatisgratäng. För enkelhetens skulle införskaffade jag en termometer för att slippa slita steken ut och in i ugnen för att kolla om den ser ok ut. Förstår inte varför jag inte köpt någon tidigare. Den var inte ens dyr. 20 kr för den billigaste, som hittat. Nu får jag bara hoppas att köttet blir bra så jag inte skryter upp termometern och så blir köttet torrt och äckligt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0