Första hjälpen



Den här dagen har vi verkligen haft fullt upp exakt hela dagen. Jag började med att kliva upp kl 10 för att vi skulle hinna till sjukhuset till 13 :P Min plan var även att hinna förbi elgiganten och lämna tillbaka stavmixern före. Vi hann, men det var nätt och jämt :D Vi har varit på 4 månaders kontrollen för tummen projektet. Nästa gång blir när hon är 6 månader och då kommer dom även göra ett ultraljud på en blodåder i halsen. Denna gång fick vi väga, mäta, kolla blodtryck, kolla fettprocent, hon tog salivprov, blodprov och prov på min mjölk (jag kan glömt något). Allt detta på lillans bästa sovtid. Men hon sköte sig galant med tanke på omständigheterna. För besväret fick vi 2 kartor med mangopuré och en ullfilt med tummen på, det tackar vi för.

Efter vi varit där stressade vi iväg till media markt för att inhandla en ny mixer, givetvis hade erbjudandet på den jag hade tänkt köpa - den bättre - gått ut igår. Så jag fick nöja mig med en lite bättre (än den jag först köpte) som var en hundring billigare istället. Det följde tom med en lite skål. Jag tror ändå inte att jag kommer använda den överdrivet mycket, eftersom jag inte behövt någon tifdigare. Jag insåg dessutom efter jag stressat iväg och köpt den när jag stog och kokade potatis och morötter för att puréa att jag kan ju lika gärna använda potatispressen (längsta meningen ever)... Den kommer nog mer till användning om jag orkar göra mer avancerad mat när hon är lite större.

Så vi kommer hem lagom till 16 och jag ska vara på bvc kl 18 för en första hjälpen kurs jag anmält mig till. Jag har ju gått flera gånger innan - 3 om jag inte missminner mig helt, men aldrig för barn. Så kännde att det ändå var viktigt att fått höra det en gång iaf. Eftersom jag först inte tänkt åka förbi Umedalen så trodde ju jag att jag hade all tid i världen att laga middag. Men det var på håret att jag hann äta. För givetvis skulle jag göra ett nytt recept på en fiskgryta jag hittat på billiga veckan från ica (ovanligt va). Jag är mycket nöjd med deras recept, dom är lätta att laga och det blir gott. Men denna tog längre tid än jag räknat med. Jag fick slänga i mig maten och lämna en halvgrinig dotter (som inte alls sovit som hon ska på dagen) med älskling för att hinna i tid.
Den här kursen är verkligen jätte bra. Har ni möjlighet gå den! Det är röda korset som håller den. Här på Teg i samarbete med öppna förskolan. Instruktören vi hade var jätte bra och vi fick öva mycket på varandra. Väldigt givande. Jag är inte klar än utan vi ska tillbaka på torsdag kväll för att fullfölja. Jag är spänd av förväntan :)

Detta gås igenom:
http://www.redcross.se/detta-gor-vi/kurser/kurser-i-forsta-hjalpen/kurs-i-forsta-hjalpen-och-hjart-lungraddning-barn/

Nu hägrar sängen - larmet är ställt på kl 10, vi har en fullbokad dag imorgon med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0