Klappa händerna när du är riktigt glad...

Grått, kallt och blött ute. I kontrast med den väldigt varma och fina sommaren känns det nästan som höst. Nu tycker jag faktiskt ändå att det är rätt skönt med lite sämre väder. Så får man inte lika dåligt samvete av att bara sitta inne. Inte sagt att vi kommer göra det hemma. Både besök hos lillans gammelfarfar och middag hos en barndomsvän till mig är inplanerat.

Lillan har ganska nyligt lärt sig att klappa händerna. Fantastiskt gulligt. Särskilt när hon blir glad eller exalterad och därför klappar lite extra ivrigt.

 

Nydala har vi avverkad två dagar i rad med. Lite känns det som man måste passa på då dom varnat att augusti skulle bjuda på dåligt väder. Första dagen med syrran och kusinerna som sällskap. Andra dagen själva. Första dagen var det jätte varmt och mysigt. Andra dagen blåste det så kallt att vi gav upp efter 1,5 timme. Väl kämpat dock.

 

 

Varmt och mysigt

 

Kallt och blåsigt

 

Middagsbjudningar har vi också roat oss med. Det är nästan så att vi planerat upp hela veckan i panik bara för att älsklings semester snart är slut. Det är förvisso väldigt trevligt. Men jag undrar hur utvilad han egentligen kommer vara när han väl är tillbaka på jobbet. Nu ska han inte jobba så fasligt länge då han går på pappaledighet när jag börjar jobba. Så det är nog inte hela världen ändå.

 

Yatzy och Uno roade vi oss med när T var här

 

Med andra ord och lite mer alkohol blev det när K och M var här. Jag vill även passa på att rekommendera det fantastiskt goda rödvinet gästerna kom med.

 

Lite lätt bakis igår tänkte vi inte göra särskilt mycket alls. Innedag kändes definitivt som det bästa alternativet. Så blev det också. S och M bjöd på ett spontanbesök på eftermiddagen till lillans stora glädje. En kompis att leka med. Jippi.

 

M på upptäcktsfärd i vardagsrummet

 

Jag bestämde mig för att lillan skulle äta samma mat som oss till middag igår. Köttfärssås och spagetti. Hennes var dock lite mer okryddad än våran. Favoriträtten på burk var inte fullt lika god när jag tillverkat den. Hon åt men det var inte så mycket mer än så. Förhoppningsvis blir det bättre när hon lärt sig smaken. Eller inte... Det blir nog bra vilket som.

 

 

Slutligen sötaste lillan i närbild.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0