Experiment

Jag tycker att det känns rätt skrämmande att våldet har trappats upp så mycket i den här stan. Inte alls långt härifrån hittades en människa död idag. Polisen tror han blivit bragd om livet. Det känns obehagligt. Minst sagt. Att detta dessutom börjar bli vanligare och vanligare tycker jag är ännu värre. Vad är det som händer? Hur kan klimatet ha hårdnat så ofantligt sedan jag var liten. För inte hände det lika mycket då som nu.

Vi har haft en slappar dag igen. Riktigt skönt. Extra skönt eftersom vädret varit dåligt. Jag har roat mig med att knäppa lite bilder. Inte så seriösa bilder. Men fina på sitt sätt. Jag har lekt lite med skärpa och oskärpa genom att förlänga slutartiden. Det är kul att hitta nya sätt att använda kameran. Den kostade trots allt rätt mycket så det är ju bra om jag lär mig använda den också. Jag gick flera fotokurser i gymnasiet. Men det är ju många år sedan nu och mycket har fallit i glömska. Så jag försöker väcka lite minnen till liv. Även om det går segt. Jag tror jag ska sätta mig ner med fotoböckerna jag har någon dag och experimentera.






Den här bilden tog jag igår kväll just innan jag gick och la mig. När jag släckte ner i vardagsrummet upptäckte jag den här härliga skuggan och kunde inte låta bli att ta en bild. Med den extremt långa slutartiden kameran krävde i det mörkret var jag tvungen att använda golvet som stöd. Tycker den blev ritigt läcker.





Mitt paket från Ellos kom idag. Det med regnoverallen och nya kuddöverdrag. Det var för stort för att rymmas i brevlådan vilket innebar att vi blev tvungna att hämta det på ica. Det var iofs bra så lillan fick sig ut en sväng idag med. Sen glömde jag bort det och kom i all hast på det igen just innan lillan skulle lägga sig. Snabbt fick hon prova overallen. Söt som sjutton blev hon i den. Jag är övertygad om att den kommer bli perfekt i höst / vår, hett tipps till alla som jagar en fodrad sådan. Kuddöverdragen passade väldigt bra med. Sen ska överkastet bytas ut mot ett vitt. Som vi väntar på från Jotex. Håll tummarna för att det passar. Det är alltid svårt när man inte får klämma och känna tycker jag.







Till sist bjuder jag på spridda ögonblick från dagen. Älskade liten.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0