Spontanbesök

Nu när älskling jobbar eftermiddag och jag har hela kvällarna för mig själv. Lillan lägger sig 7. Efter det är jag själv, bortsett från hundarna givetvis. Men dom kräver inte allt för mycket omsorg vid den tiden. Har jag märkt att jag trillat in här allt som oftast. Tydligen är det ett utmärkt tidsfördriv. Inte för att jag inte har andra saker att roa mig med. En hel säsong av The good wife exempelvis. Utan mer för att jag liksom inte kan hålla mig härifrån. Underligt fenomen. Många gånger vet jag inte ens vad jag ska skriva om när jag loggar in. Men lyckas ändå fylla ett inlägg med överdrivet mycket text. Fast å andra sidan, så länge åtminstone en orkar läsa kommer jag fortsätta skriva.

Den här månadens goda gärning (nu låter det som jag gör goda gärningar varje månad, riktigt så är det inte, men det lät bra iaf) var att skänka 50 kr till Afrikas svältande barn. Eller till läkare utan gränser rättare sagt. Vad som händer i Afrika nu är rent fasansfullt. För att inte bara bläddra förbi alla skelettmagra barn och ignorera det faktum att föräldrar lämnar sina barn att svälta ihjäl för att dom inte har råd att föda dom är vidrigt. Något vill jag bidra med. 50 kr är inte mycket pengar. Vill du också göra en god gärning denna månad. Skänk en slant till behövande. För enkelhets skull kan du göra det HÄR. Just do it.

Idag kom lillans mormor och A på spontanbesök. Det var trevligt. En solhatt (lillan kan ha nästa år förhoppningsvis) flor skölj och en handduk jag beställt när hon var på ikea tidigare i veckan hade hon med sig. Det tackar vi för. Nackdelen med spontanbesök är att jag inte hinner förbereda fika. Därför grävde jag fram lite gamla kakor som legat i frysen sen dopet. Himla tur jag hade dom kvar iaf. Det dög. Jag antar att dom inte vågade säga så mycket annat. I ärlighetens namn hade jag inte ingredienser hemma till att baka en sockerkaka ens. Det innebar att det enda andra jag hade att bjuda på förutom dopkakorna var mariekex. Dopkakorna var nog snäppet bättre då. Frysta havreflarn är inte så dåligt. Faktiskt.






Ett besök hos lillans farmor har vi också hunnit med idag. Där bjöds det på tårta eftersom hennes sambo fyller år. Det är inte så dumt med tårta mitt i veckan vill jag lova.

Som mest förutom att gruva mig för att börja jobba igen och hålla reda på lillan funderar jag på hur jag ska styra upp mitt 30-års firande. En del dagar känns det som att hyra lokal och köra fest hela natten skulle va skitkul. Men sen landar jag i allt och inser hur förbannat mycket det blir att städa dagen efter (tokbakis) och faller tillbaka på älsklings idé. Favorit i repris av hans 30-års firande på droskan. Göra eller inte göra det är frågan. Tips mottages gladeligen. Eventuellt en liten festkommité vad sägs?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0