Motivation tack...

Jag har dålig koll på allt lillan kan behöva i klädväg framöver märker jag. Jag tänkte att det räckte med vinteroverall och den fodrade regnoverallen. Men si det gör det inte. Fröken behöver ett regnställ och höstskor. Vinterskor med, men det känns inte lika akut. För som det är nu kan jag inte släppa henne ur vagnen. Vilket är lite smått opraktiskt då fröken har hemskt svårt att sitta still när vagnen inte rör sig. Det skulle dessutom vara väldigt skönt att kunna gå ut och dränera lite energi dagar som denna.

Idag har vi förvisso gjort det. Eller jag och hundarna har det. Lillan fick åka vagn. Syrran var sugen på att ta vara på solen så vi gick en riktig långpromenad efter älven. Det är så mysigt där. Några få löv hade skiftat till gult. Vilket verkligen skvallrar om höstens intågande. Jag gillar hösten. Det är en vacker årstid. Särskilt när bladen lyser i gula och röda nyanser. Innan det blivit för kallt och mörkt. Det beror säkert lite på att jag fyller år i slutet av september med.

Jag drog på mig fodrade träningsbyxor och walkingskorna (jag har bott i foppatofflorna fram tills idag). Men hade inte alls räknat med att det skulle vara så varmt. Utslut var jag när vi kom hem. Det känns tydligt att det var länge sedan jag rörde mig så mycket. Vilket i sig känns sådär. Jag skulle så gärna vilja vara en hurtbulle. Dra på mig löpartightsen och bränna iväg. Eller sticka på gymmet och köra hårdaste boxercise passet. Men så är det inte. Istället sitter jag och lökar i soffan för det mesta. Hur får man tanke till handling? Motivation tack. Eller någon vänlig själ som vill bjuda mig på ett träningskort med medföljande personlig tränare kanske?

Sitter som mest och funderar på lämpliga höstskor till lillan. Kavat tipsade en kompis om. Så jag har lagt bud på tradera. Jag kommer inte att vinna. Dom går säkert för mer. Däremot hoppas jag på barnloppisen på lördag. Jag tror jag har alldeles för höga förväntningar på vad jag kommer hitta där. Men hoppet är det sista som lämnar en. Om jag inte inbillade mig att jag kommer hitta massor fint där så skulle det inte var någon mening att fara alls. Sen gillar jag att gå på loppis. Det kommer bli roligt.

Blandat på lillan från dagen.







Kommentarer
Postat av: Anna

Sötnosen Tuva! Var länge sen jag såg henne nu.



Jag kan starkt rekommendera Kavat. Maya har såna, de är stabila när de just börjar gå också. Lite dyra dock men har du tur får du tag i dem på Tradera :)

2011-08-30 @ 22:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0