Hoppas

Just nu håller jag tummarna som allra mest för att jag ska vinna en helt ny höst garderob från HM. Tävlingen finns på fejjan tävla du med vetja.

Annars jobbar älskling och lillan sover sedan några timmar tillbaka. Dvs den absolut bästa surf (läs blogg) tiden för mig.

Hela familjen har tagit en seg slappar dag idag. Kanske inte det bästa valet med tanke på vädret men det blev så ändå. Jag får alltid lite dåligt samvete när jag sitter inne då solen lyser. Särskilt nu när jag verkligen haft tillfälle att ta vara på varenda fina dag och sämre väder är på ingång. Jag antar att det bottnar i att jag inte är så friluftig av mig. Inte älskling heller. Nog för att han varit mer rastlös än mig idag. Fast han jobbar eftermiddag och behöver spara sina krafter till det egentligen.

En sak har vi gjort idag. En viktig vuxen sak. Lillan var inte lika exalterad då det inkräktade starkt på hennes nattningsrutiner. Vi har tittat på ett radhus. Det var fint, riktigt fint. I väntan på drömhuset skulle det absolut kunna vara ett alternativ. Vi får se vad som händer men jag hoppas lite i smyg att det blir vårt. Älskling var överpeppad och hade köpt det på plats om vi fått.

Lillan kastade bort hennes finaste Linda Jonsson mössa i förrgår. Hon slängde ut den ur vagnen under en promenad utan att varken jag eller älskling märkte det. Sjukt irriterande. Den är dyr dessutom. Nu är både jag och älskling så förtjusta i den så det hela kommer resultera i att vi måste köpa en ny. Typiskt. Jag borde införskaffa en mösshållare så hon inte kastar bort fler. Eller sy fast knytband på alla mössor hon äger.

Jag avslutar med lite bilder från mammadaten vi hade hos J igår. Vi lunchade pizza tillsammans, lillan fick smörgåsrån. Det tyckte hon var super. Sen fick hon busa med kompisarna. Dom är dock lite snabbare än henne så hon hann inte riktigt med. Men lika kul hade hon för det. Lika trevligt som alltid.






Kommentarer
Postat av: Cilla

Va spännande med radhus!! Vars ligger det? Håller tummarna för att ni får det =)



Kram /C.



Ps. Tack för det goda vinet, vi drack det här i lördags, och det var riktigt gott!

2011-08-16 @ 08:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0