Ingen tid

Just nu känns det som att tiden bara springer ifrån mig. Jag vet att alla småbarnsföräldrar säger så men det är verkligen så det är. Hela 6 månader har gått sedan lillasyster kom till världen. Vi har redan bytt ut två måltider mot gröt och mat och fler är på gång. Även fast jag vet att livsmedelsverket gått ut med att man bör helamma till barnet är 6 månader valde vi att börja med smakportioner när hon var 4. Mycket för att min ambition är att helt sluta amma runt 7 månader. Detta för att jag fortfarande har det lite jobbigt med amningen, även om det blivit mycket bättre. Sedan är det rätt skönt att helt få sin kropp tillbaka. Inte behöva tänka på vad jag äter. Kunna använda alla mina tröjor. Springer mest runt i munkjackor nu eftersom dom är lätta att amma i, och inte vara lika bunden till just matningen, eftersom jag inte är något större fan av att pumpa ut.
 
Vad gäller lillasyster i övrigt sitter hon helt själv utan stöd nu. Hon har ju inte helt koll på kroppen och kan slänga sig bakåt när hon får ett glädjespratt eller bara är trött. Så jag säkrar alltid upp med kuddar bakom när jag har henne på golvet. Hon har även bråkat sig igenom sin första förkylning. Som syrran kom hemdragandes med. Hosta, feber och snor. Även lillasyster har krupp tendenser vilket känns trist. Men än har båda tjejerna det rätt lindrigt. Peppar, peppar.
 
Edel foto, där vi tog senaste gravidbilderna har haft en kampanj. Där han bjöd på fotograferingen (man betalar bara för dom bilder man väljer att köpa). Eftersom jag älskar att fota, och fotas, kan jag givetvis inte missa en sådan kampanj. Så jag bokade tid till hela familjen, även lilla divan fick följa med. Jag hade ändå tänkt boka tid hos honom framöver. Egentligen ville jag att lillasyster skulle kunna sitta helt själv och stabilt. Men tänkte att vi kan boka en ny tid senare. Man kan aldrig få för många familjebilder. Initialt hade jag tänkt köpa runt 3 bilder. Men eftersom han är så rackarns duktig slutade det med 6 st. Dom bör dimpa ner i brevlådan i dagarna. Då ska headern bytas ut. Tanken är även att byta ut lite bilder här hemma. Riktigt kul.
 
Alla mina projekt jag har på gång har stått helt stilla. Dels har vi vill inte något bra ställe att hålla till på, sen är det ju det där med tiden. Lite material saknas också. Men nu börjar även älskling känna sig sugen att måla. Vi måste bara köpa färg och penslar. Får bli när barnbidraget kommer. Jag vill gärna fara förbi rusta med och kika på lite tapeter. Tänkte försöka spara in lite på det i lillasysters rum och tror rusta har rätt fina till bra priser.
 
 
 
Med det fina vädret som varit har även kameran använts mer än vanligt. Har massor med bilder som behöver rensas och fixas lite. Har inte riktigt haft tid till det heller. Men tänkte bjuda på två iaf.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0