Släktträff

I morse vaknade lillan 5 över 9. Det är lustigt att hon alltid passar på att ta sovmorgon när vi faktiskt har något planerat under dagen. Så alla rutiner blir helt skeva. När vi bara ska vara hemma är hon pigg och glad klockan 7 och vägrar somna om.

Vi har hälsat på min mamma idag. Det blir inte allt för ofta. Jag hade ändå tänkt åka förbi någon dag i veckan eftersom vi aldrig for dit när det var morsdag. Hon hade plockat rabarber åt mig. Jag nämnde att jag ville ha sist vi sågs. Så om inte annat tyckte hon att vi kunde hämta dom iaf.
Hon hade bakat en jätte god rabarberkaka. Jag kommer nog använda mina rabarber till en liknade kaka. Krämen tycker jag blir för sur och sträv. Vi ska grilla imorgon. Tror jag slår till på en rabarberpaj till efterrätt då.

Älsklings faster är här och hälsar på. Hon bor i södra Sverige och dom träffas väldigt sällan. Hon ville därför bjuda på middag. Eftersom hon bor hos älsklings farfar och farmor var vi bjuden dit. Det var även älsklings pappa och sambo. Det bjöds på baconinlindad kyckling med ris och rostade grönsaker. Jätte gott. Jag hade dessvärre ätit mig ganska mätt på rabarberkakan innan så orkade därför inte så mycket. Älskling hade samma bekymmer. Hon hade dessutom ansträngt sig och gjort en jätte god efterrätt. Som jag inte orkade äta upp.
Lillan som inte kunde njuta av den goda maten fick sig en ny leksak. Den tyckte hon var mycket rolig. En sån som låter - och inte går att stänga av. Så vi får se hur lång tid det tar innan någon av oss i panik vänder städskrubben upp och ner i jakt på en stjärnmejsel för att skruva ut batteriet.





Ibland är det faktiskt skönt med dagar som är fullplanerade. Nu slapp jag tänka på lunch, fika och middag. Fick allt serverat framför mig utan att lyfta ett finger. Gott var det också. Det är inte illa. Det enda jag behövde åstadkomma var lyfta på rumpan och ta mig dit. Sånt gillar vi.

Just det. Lillan har fått sin andra lilla tand idag. Jag hade det på känn då hon sov väldigt dåligt natten till idag. Som tur är verkar inte aptiten ha påverkats denna gång. Förhoppningsvis får vi lite vila från nya tänder några månader nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0