Ny telefon och balkongpyssel

Jag har äntligen fått ut lite blommor på balkongen. Jag tycker att det är väldans mysigt med lite grönt och skulle mer än gärna vilja ha en hel trädgård att påta runt i. Även om jag inte är överdrivet insatt så brukar det lösa sig ändå. Sen tror jag det beror på lite vart man handlar med. Förra året handlade jag på handelsträdgården här på teg. Den vid svalan. Där var det en äldre karl som hjälpte mig plocka ihop mina lådor. Såhär i efterhand kan jag tycka att han gav mig konstiga blandningar då jag bla hade planterar växter som behöver jätte mycket vatten tillsammans med växter som inte behöver det. Vilket resulterade i att en av sorterna alltid såg rätt bedrövlig ut.
Så i år tog jag det säkra före det osäkra. Vi for på plantagen (även fast jag hört att dom har dålig kvalité på växterna) och köpte 6 pelargoner. Även där försökte dom sälja på mig hängväxter för att ha i kanterna - som jag hade förra året. Jag tackade vänligt men bestämt nej.

Jag har funderat ett tag på att köpa ett parasoll till balkongen. Ett som går att fästa i balkongräcket. Detta för att slippa alla kreativa och misslyckade försök till att bygga egna skuggplatser till lillan. När det är lagom varmt för henne att sitta ute. Jag googlade runt lite och höll nästan på att sätta i halsen när jag insåg vilka hutlösa priser det var på dessa. Det enda jag hittade till riktigt bra pris var detta. Men jag var inte överexalterad över färgvalet. Rätt tråkigt. Jag vill ha en balkong som är mysig och inbjudande. Inte färglös och tråkig. Så förstå min glädje när vi hittade ett randigt parasoll på plantagen. Det var tom billigare en det tråkiga vita. Nog för att jag tror att det blev något fel när killen tog betalt. För på skylten vid parasollen stod det klart och tydligt 199 kr. Vi betalade 129. Snabbt begav vi oss därifrån. För att killen i kassan inte skulle inse sitt misstag och komma löpandes efter.
Fast jag tycker banne mig att dom kan bjuda på det med tanke på priserna. Irriterad blir man när jag idag gick förbi blomsterlandets uppsättning här vid ica. Då jag insåg att deras pelargoner faktiskt var 10 kr billigare.
Fördelen var att vi fick ett finare parasoll och det är faktiskt värt lite. Det är rätt onödigt att jämföra priser nu när allt är planterat och upphängt redan. Fint blev det, riktigt fint. Så jag är nöjd ändå.


 

Annat än allt balkongbestyr hann vid med att hälsa på min pappa. Dom bjöd på kladdkaka. Fast vi kom dit när lillan egentligen skulle sova em höll hon sig på lysande humör. Det är imponerande vad lite som behövs för att hålla dom små på gott humör när man är borta.

Vag gäller eftermiddagsluren sov hon bara en skvätt i bilen och en liten runda inne på plantagen som kan summeras till knappt 20 minuter. Trots detta gick kvällen förhållandevis smärtfritt. Vilket jag aldrig hade kunnat tro. Det tackar vi för.


Just nu sitter jag som mest och velar över vilken telefon jag ska köpa. Min gamla sjunger på sista versen och jag är lite smått orolig över hur länge till den orkar. Vi har givetvis inte råd att köpa någon ny telefon nu. Men jag vill veta vad jag vill ha när jag väl ska ha en. Just nu pendlar det mellan iphone4 (antar att 5:an hinner komma innan jag kommer köpa någon), HTC sensation och samsung galaxy s2. Iphonen är dyrast, vilket i slutändan innebär att det egentligen bara står mellan HTC eller samsung. Någon som har erfarenhet av dessa?

Kommentarer
Postat av: Anna

Balkongparasoll är faktiskt himla bra, i helgen badade Maya i poolen på balkongen och då var det suveränt! :) Ang telefoner så har jag själv en iPhone4 och jag bara älskar den! Har aldrig ångrat köpet trots det hutlösa priset! ;)

2011-06-13 @ 20:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0