Bf idag...

Graviditet är inte min grej. Illamående och värk. Krämpor och psykisk utmaning. Det finns ingen början och inget slut. Givetvis har jag en fallenhet att gå över varenda gång också. Som om det inte är tungt nog. Mina barn är dessutom rätt stora när dom föds. Alltså behöver jag inte gå över tiden. Dom skulle vara mer än klara om dom föddes lite före till och med. Bitter är bara förnamnet på mitt tillstånd just nu. Jag är beräknad idag. Viss jag har försökt intala mig själv att inte sätta det som ett slutdatum eftersom jag som nämnt innan går över. Men med sammandragningar som dessutom börjar bli rätt elaka och ibland rätt täta har jag ändå sått ett frö av förhoppning att kanske. Kanske kommer den här lite tidigare. Men självklart blev det inte så. Därför börjar nu plusdagarna. För som det känns nu och med tidigare erfarenhet vet jag att bebis inte kommer hinna födas idag även om det nu mot all förmodan skulle sätta igång. 
 
Plusdagarna är skitjobbiga. Var det jobbigt att vänta innan så är det dubbelt så jobbigt nu! Jag vill liksom hoppa ut bebisen. Nu vet jag att det inte går att påverka. Att jag bara får ont själv av att springa i trappor eller något annat idiotiskt. Men tanken blir mer och mer lockande ändå.
 
Plus 8 dagar med första, plus 5 dagar med andra skulle inte förvåna mig om jag får vänta 12 dagar med denna. Känns tröstlöst och deprimerande. Jag vill inte ligga på bb över midsommar!
 
Jag äter och äter och vilar och äter. Ändå lyckas jag gå ner i vikt. Så tror bebis mår finfint därinne och inte alls är sugen på att komma ut.
 
Att jag inte samlat på mig särskit mycket vätska och "bara" har mage. Är något alla andra ser. För "bara" magen är sjukt jobbig. Dels för alla sammandragingar men det blir en extrem tyngt framåt och ryggen och rumpan tar väldigt mycket stryk. Dessutom får ligamenten jobba som tusan och krampar gärna om nätterna. Det kanske är fint, men jag känner mig inte fin! Jag hade mycket hellre haft en mindre mage och blivit rundare i övrigt. Snälla, snälla, snälla bebis kom ut nu så jag kan få tillbaka ork och rörlighet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0