Höst och massa bilder

Hösten är den vackraste årstiden. Överlägset. Jag tycker om hösten. Jag gillar att det blir mörkare på kvällarna. Att graderna sjunker och att naturen skiftar färg. I år har hösten verkligen väckt min kreativa ådra. Mest inom foto. Men jag har också målat och ritat mer än vanligt. Vilket är jättekul.
 
Hösten för även med sig sjukdomar. Den tråkiga sidan. Lillan kom hem med feber en torsdag. Hon frisknade till rätt fort men smittade såklart ner lillasyster. Som alltid får allt 10 gånger värre. Denna gång klarade hon sig förhållandevis bra och var inte sjuk så hemskt länge. Däremot fick älskling ta över facklan. Med mig hemma på föräldrapeng ville han inte sjukanmäla sig. Vilket han egentligen skulle behövt för att återhämta sig ordentligt. Det resulterade i en ond hals och elak hosta flera veckor. Nu äntligen har det verkat släppa. Själv har jag haft lite halsont och tror jag kan haft en väldigt mild variant av höstblåsor då jag fick blåsliknande munsår i samband med halsont. Trodde först det var ett vanligt munsår (dom brukar kunna dyka upp om jag har förkylning i kroppen). Men när det kom en exakt likadan blåsa bara dagen efter första läkt blev jag tveksam. Såhär skriver 1177 om höstblåsor hos vuxna:
 
"Vuxna brukar bara få ont i halsen och enstaka blåsor."
 
Hemmaträningen fick vila den veckan. Första gången sedan jag började träna som jag inte tränat på en hel vecka. Det kändes surt. Nu har jag och syrran förvisso pratat ihop oss och planen är att börja träna på Träna istället. Jag kommer inte ge upp Olgas bok helt. För den fungerar helt klart! Jag är väldigt nöjd med hur min kropp förändrats och det är helt och hållet hennes förtjänst hittills. Men jag har tröttnat på hemmapulandet. Jag har svårt att hålla motivationen och det börjar bli bökigare att hitta rätt tillfällen att träna desto större och rörligare lillasyster blir. Träna har dessutom ett autogirokort som är bindningsfritt. Vilket är super. För då kan jag testa mig fram. Märker jag att jag inte har tid och inte nyttjar det som jag vill. Så kan jag enkelt säga upp det. Nu har jag förstås tänkt ta mig den tiden jag behöver till träning. Så det ska banne mig fungera.
 
En av sjukdagarna slängde jag upp ett lakan på torkställningen och satte brudarna på en fäll nedanför. Förra gången jag roade mig med detta var lillasyster betydligt mindre och inte alls lika rörlig. Tror faktiskt hon inte tog sig någonstans alls då. Så det var en ordentlig utmaning. Tur jag tar så många bilder att mindre än hälften hade varit nog. För då blir det minsann alltid några som blir bra.
 
 
Avslutar med en hel drös bilder från denna månad. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0