Gravidfotografering

Jag gillar ju foto och allt som hör därtill. Även om redigeringsbiten kan bli rätt tradig bitvis. Så när vi väntade lillan bokade jag snabbt tid för gravidfotografering. Då visste jag inte riktigt vad jag var ute efter och valde första bästa fotograf med vettig prisnivå. Vilket jag idag kan ångra lite. Inte för att bilderna på något sätt blev dåliga men för att jag borde jämfört lite mer innan.
 
Denna gång visste jag vad jag ville ha, då var utmaningen mer att hitta någon som kunde leverera det och dessutom låg på vettig prisnivå.
 
Efter lite velande valde vi tillslut att kontakta Edelphoto. Eftersom jag ville fotas i bara underkläder så ville jag att han skulle jobba mycket med ljus och skuggor med fokus på magen. Några bilder bara på mig och magen, några på mig och älskling och några på hela familjen. Dom på familjen fullt påklädda såklart.
 
Nu har jag förvisso ganska bra självkänsla och har inga problem att visa mig i bikini / underkläder. Särskilt inte under sommartid när jag redan sprungit runt med bikini bland massvis med människor några gånger innan. Att fotografen var manlig störde inte heller. Han var väldigt trevlig och tillmötesgående. Det var absolut inga problem att boka ett datum som passade alla. Hade jag vetat att jag ännu inte samlat på mig särskilt mycket vätska hade jag väntat och fotat nu istället. Men eftersom det är omöjligt att veta så bokade jag i mitten på juli just för att jag inte ville se uppsvälld och vattenfylld ut på bilderna.
 
Resultatet blev bättre än förväntat och det var slutligen väldigt svårt att välja vilka bilder vi ville köpa eftersom alla blev så bra. Nya headern jag har lagt upp är en av familjebilderna. Stor eloge till Edel för att han lyckats få alla att le på samma bild. Förutom den valde vi att köpa dessa. En fick vi dessutom på köpet eftersom han ville använda den på hemsidan.
 
 
Jag kan inte mer än att rekommendera honom till alla som funderar på studiofotografering. Tyckte han var väldigt lyhörd men ändå inte rädd att själv påpeka vad han tyckte skulle bli bäst. Vi kommer absolut använda oss av honom igen. Jag är lite sugen på att boka ny tid redan under bebisens första levnadsmånad för nya familjebilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0