Vårvärme

Förra veckan tyckte jag gick extremt långsamt. Allt utom helgen så klart. Denna vecka är raka motsatsen. Den har rent rusat fram. Mest beror det nog på att jag har kortvecka. Jag jobbar en timma mindre vare dag för att få lite mer tid med lillan. Dessutom måste jag hem till hundarna på lunchen, vilket gör att jag får ett välbehövligt avbrott från arbetet. Det känns inte alls som det är fredag imorgon.

Här hemma är nästan alla lite halvrisiga nu. Lillan har samma skit som hon dragits med sedan innan jul. Skillnaden är att hon har klet i ögonen. Vi är väldigt osäkra på vad det egentligen är. Inte tillräckligt irriterat för att vara ögoninflammation. Det är förkylningsrelaterat tror jag. En av hennes dagisfröknar pratade om allergiögon (har svårt att tro det). Därför har jag bestämt att om det inte gått över till nästa vecka åker vi till vårdcentralen och tar reda på vad det verkligen är.
Jag var väldigt dålig igår. Både hals och öron värkte ordentligt på det hade jag febervärk (utan feber) i hela kroppen. I samråd med ett apoteksbiträde köpte jag Alvedon, Sinova (för bihålorna i förlängning öronen) och Zyx. Idag känns det mycket bättre. Inte i toppform men inte döende heller. Jag räknar med att vara frisk till helgen. Älskling har ryggvärk och verkar dessutom tagit över min förkylning idag. Sicken tur att jag redan köpt allt som behövs för att driva ut den. Divan har öroninflammation. Himla tur jag hade kvar örondroppar sedan förra svängen. Så slapp vi ett veterinärbesök på det. Är nog bara gamfarbrorn som mår som han ska idag.

I söndags passade jag på att knäppa lite bilder i det fin fina vädret. Eftersom älskling var småbakis mäktade jag inte med det nya fina objektivet ensam med lilla söt. Så det blev det 50 mm fasta. Det är ett fantastiskt prisvärt objektiv. Jag använder det nästan jämt.









På promenaden innan förevigade jag snömängden med mobilkameran


Såret i pannan är nästan läkt nu. Det är ett litet ärr kvar som jag hoppas kommer försvinna helt. Eller åtminstone blekas. Då kommer det knappt synas. I vilket fall ser det betydligt bättre ut nu än när jag hade knölen där.



Hela den här veckan har ju bjudit på försmak av våren. Idag var det nästan 9 grader när jag var hemma på lunchen. Väldigt skönt. Det negativa när allt börjar smälta är att snöröjningen inte är synkad med vädret. Istället blir det en sörja av snömodd överallt där det tidigare varit packad snö. Alltså i stort sett alla mindre vägar. Modden är en dm eller två vilket gör att det är rätt bökigt att köra där. Lite gasa i panik för att inte köra fast känsla. Blandat med tvära kast på grund av spår. Inte den ultimata körupplevelsen. Ut och hyvla vägarna bums.



Härom kvällen kröp lillan upp och la sig bredvid mig i soffan. Väldigt mysigt. Särskilt med tanke på att hon oftast inte vill gosa eller mysa alls. Det har faktiskt blivit stor skillnad den senaste tiden. Kvällstid kan hon komma och sätta sig bredvid mig eller i knäet med en bok och bläddra. Hon kan klättra lite över mig hit och dig också. Det hoppas jag fortsätter länge länge. Gärna tills hon flyttar hemifrån.

Här låg hon och knaprade på ett smörgåsrån och bläddrade i en pekbok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0