Fjällsemester

Jag har nu avklara lilla familjens första fjällsemester. Till det fjäll som ligger längst härifrån. Älskling kunde inte följa med så jag och lillan bokade upp syrran och lille bus på en roadtrip till Sälen och hundfjället ett par dagar. 67 mil + några till eftersom vi givetvis körde fel på vägen ner. Mest skyller vi på google maps. Som vi inte fick att fungera som vi hade tänkt till en början (och då var skadan redan skedd). Sen på dålig skyltning. Minst på den mänskliga faktorn. Dom små skötte sig ypperligt. Även om den sista halvtimmen var blandad mellan gråt och barnsång. Jag tror syrran kom upp till nästan 30 elefanter som balanserade.

Väl där hade vi det bara bra. Fint väder. Lite väl varmt för att åka. Eftersom det blev väldigt blött och moddigt i backen. Extra tungåkt för mig som inte stått på ett par skidor på närmare 5 år. Jag insåg även att mitt underställ inte är det bästa. Möjligtvis när det är kallt och jag gärna vill hålla värmen. Men inte när det är varmt eftersom det inte andades över huvud taget. I helgen ska jag banne mig fynda ett riktigt underställ. För nu har jag minsann fått blodad tand. Lillan trivdes bara fint i pulkan. Nästa år tror jag hon får prova stå på ett par skidor. Så kan lilla familjen börja med fjällsemestrar på vintern.

Hemresan var intensiv och jobbig. Vi körde åtminstone rätt. Men det tog lång tid. Att köra med två ettåringar dagtid 70 mil är egentligen inte att föredra. Vi stannade som snabbast för lunch i Orsa. Efter det raka vägen till Sundsvall och Birsta för middag. Där hann jag shoppa lite kläder till lillan på Cubus och lite leksaker på Ikea. Lillan sprang runt hela Ikea i full fart för att dränera lite energi. Än tycker hon det är väldans kul att röja runt i affärer. Barnen skötte sig över förväntan med tanke på att dom satt fastspända i bilen större delen av dagen. Hemma var vi runt halv elva. Innan jag varvat ner och kom mig i säng var klockan rätt mycket.

Det har lämnat tydliga spår idag. Jag har påsar under ögonen som skiftar i lila och förmodligen hänger ända ner till knäna. Därför ska jag natta mig själv nu. Men först tänkte jag bjuda på lite bilder från Sälen.


I Orsa var det vår.












Kommentarer
Postat av: Cilla

Ni verkar ha haft det riktigt bra! Jättefina bilder på Tuva!!



Kram! /C.



Ps. N fick jobbet! Han börjar nu på måndag. =)

2012-03-27 @ 22:26:39
URL: http://ourblog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0