Kusinträff

Jag känner att det var smått onödigt att det började snöa i veckan. Att det räckte som det var innan. För att på något sätt försvara mitt argument mot alla skoterfantaster håller jag helt vid den skymda sikten i varenda korsning. För som det är nu måste man banne mig ut i halva körfältet för att se något och då står man redan i vägen. Den näst intill obefintliga plogning av parkeringen på mornarna är inte heller särskilt trevlig. Jag har varit nära att köra fast, vilket INTE är ett bra sätt att starta dagen på. Inget blir liksom bra efter en sådan start. Det var lagom innan. Tillräckligt för att dra runt lilla söt i pulkan, men ändå inte så mycket att det kändes smått frustrerande att bege sig ut i trafiken. Suck. Jag hoppas våren kommer tidigt i år. Jag håller tummarna för Mars.




Älsklings syster med familj är här och hälsar på nu. Jättekul. Särskilt för lillan att få träffa sina fina kusiner söderifrån. Både igår och idag har dom lekt. Igår på middag hos lillans farmor. Idag på Leos.
En trevlig överraskning var lillans entré avgift. Jag trodde innan att 120 kr gällde för alla barn oavsett ålder. Men se så var det inte alls. 70 kr kostade det för barn mellan 1 och 2. Väldigt bra tycker jag.






Annars har jag hunnit springa en sväng på stan med bästa C. Det är svårt att hitta tid till allt nu när jag jobbar känner jag. Att hinna med allt jag vill är en omöjlighet. Då får man prioritera. Men det är också svårt. Tillslut blir det bara en soppa av allt. Denna helg har verkligen varit fullt upp. Nu sitter älskling med två vänner och hejar löven till vinst. Eller dom försöker i alla fall. Själv ska jag böra steka lite pytt så jag och lillan får oss middag.

Det går jättebra för lillan på dagis. Verkligen jättebra. Vilket känns riktigt skönt. Fröknarna tycker det är en bra grupp. Eftersom älskling skött hela den biten har han väldigt mycket bättre koll än mig. Vilket känns rätt ovant. Fast ändå bra. Dom sista skolas in veckan som kommer. Veckan efter det börjar allvaret. Då ska hon gå hela dagar och älskling börja jobba. Jag kommer gå ner lite i tid. Det känns som en bonus.

Vi har fyndat på blocket igen. En gunghäst denna gång. Exakt en likadan som vi tänkte beställa ny från nätet för flera hundra mer. Ibland så händer det. Det känns alltid bra att fynda billigt. Då kunde jag köpa det söta lilla my kittet för pengarna som blev över.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0