Seg start

Jag måste nog ändå påstå att början på detta år varit väldans segt. Denna vecka har verkligen krupit fram. För omväxlings skull. Dock går kvällarna i ett sus och sen är jag tillbaka på jobbet. Jag vet inte om det beror på att det är en kortvecka eller för att jag blev bortskämd helgen innan med hela 3 lediga dagar, så förra helgen kändes alledels för kort. I vilket fall har jag varit mer död än levande idag. Jag funderade seriöst på att kravla ihop under skrivbordet en stund och blunda lite.

Jag tror minsann jag måste rycka mig i kragen hädanefter. Egentligen borde jag börja träna. Läs "kommer inte hända inom någon snar framtid men ger mig själv dåligt samvete för att det blivit så". Jag måste hitta en hobby som innefattar att jag måste stiga upp ur soffan. Exempelvis köpa hus. Som kräver en hel del skottande på vintern och gräsmatta att klippa på sommaren. Så om någon vänlig själ där ute kan ge oss sisådär 250 000 kr till kontantinsatsen är jag på banan. Med förhoppningsvis sundare leverne.

Grannarna har fest ikväll. Dunk, dunk, dunk, dunk hörs igenom väggen. Jag löste det genom att sätta igång spotify på hyfsat hög volym (lagom för att inte väcka lilla söt). Dunk, dunket hörs fortfarande men blev inte fullt lika störande.

Samtidigt skriker sockertarmen högst av allt. Lillan i säng och sambo med bil ute på äventyr betyder lite godis till mig. Förhoppningsvis har älsklig något gott med sig när han kommer hem. Det är mitt största hopp för tillfället. Kom just på att jag faktiskt har en kexchoklad i väskan, LYCKA.

En snabb sockerrush sen kommer jag krascha i soffan. Förhoppningsvis orkar jag förflytta mig till sängen i lämplig tid...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0