Magsjuk

Av alla sjukdomar som går runt måste magsjuka vara en av dom absolut värsta.

Gårdagen började som en helt vanlig dag. Jag gick upp som vanligt, körde lillan till dagis som vanligt och började jobba som vanligt. Ganska snabbt började jag få rätt ont i magen och funderade på om jag ätit något dåligt. För att inte riskera att smitta ned alla på jobbet om det var magsjuka. Packade jag ihop dator och telefon och fortsatte jobba hemifrån. Det visade sig vara ett smart drag.

Än så länge är det bara jag som är sjuk. Jag hoppas att det förblir så. Redan idag känns det bättre. Även fast jag känner mig överkörd. Antar att det hör till. Idag kan jag iaf äta lite och dricka lite.

Från det ena till det andra så blir jag inte klok på ljussättning och min kamera. Jag tyckte jag hade fantastiskt bra ljus inne en solig dag med persiennerna uppe. Men det tyckte inte min kamera. Alla bilder blev jättemörka. Jag blev väldigt konfundersam eftersom jag tagit bilder som blivit mycket bättre under samma förutsättningar, som inte alls blivit särskilt mörka. När jag valde det hel automatiska programmet ville det använda blixt. Mycket märkligt.

Det är något jag gärna skulle vilja behärska. För det går att få otroligt fina bilder när man leker med skuggor. Egentligen skulle jag nog behöva gå en kurs i hur jag behärskar dom manuella programmen i min kamera. Men det har jag nog varken tid eller ork med just nu. Jag har dessutom börjat bli mer och mer sugen på ett värre kamerahus. Något att spara till i framtiden tror jag bestämt.

Här är resultatet av dom mörka bilderna, några av dom iaf. C du kanske kan hjälpa mig ljusa upp dom resterande utan att tappa svärtan i bilderna?




Kommentarer
Postat av: Cilla

Absolut! De var verkligen jättefina bilder, och tänk så här, det är mycket bättre att bilderna blir lite för mörka än för ljusa. Då det är lättare att ljusa upp en bild, än att försöka göra en bild mörkare. Du kan väl dels maila mig nån bild så kan jag leka lite med den. Och sen så kan vi väl sätta oss tillsammans och leka lite med dem i PS. :)



Krya på dig!!



KRAAM!! /C.

2012-02-07 @ 16:13:56
URL: http://ourblog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0