Äntligen!!

Är vårt internet tillbaka. Någon gång under måndag blev vi av med det och sen har vi varit utan tills i eftermiddag. Så nu sitter jag i chattkö till bredbandsbolaget för att få mig en redig ersättning för besväret. Jag tycker faktiskt lite synd om deras tekniska support. Jag är inte nådig när jag pratar med dom längre. Tålamodet rann liksom över första halvåret med driftstörningar varje månad... Fort var det gjort. Fick faktiskt duglig ersättning tom, stort minus var att han försökte sälja på mig deras tv tjänst stort plus att jag slapp prata med dom.

I veckan har jag syndat - stort. Jag har köpt mig ett teleobjektiv modell extra stor. Fyndat på blocket (efter tips av en fotointresserad kollega). Jag som just börjat förstå dom manuella funktionerna på min kamera. Står nu här med ett objektiv som ser ut som jag inte gjort annat än fotat dom senaste 15 åren. Tungt är det också. Men ack så fint. Ett pol filter följde med också. Så nu kan jag inte bärga mig tills jag får sätta det på prov. Snälla vädergudar ge mig sol och 0 gradit imorgon.

Detta gör det inte rätta, inte alls. Taget inne med bara taklampor till belysning. Ändå fin färgupptagning, bra skärpa och lite brus (trots högt iso var 800 el 1600). I love it. Har höga förväntningar på vad jag ska åstadkomma med min nya älskling.




Ska passa på och rekommendera en fantastiskt enkel och bra bok också. Jag har lånat den av en vän. Måste säga att hon skriver så enkelt att ett barn skulle förstå. För ärligt måste jag erkänna att den fotobok jag äger känns som den är skriven till fotografer. Det är liksom för mycket av allt. Vilket gör att jag snabbt tappar intresset och därför inte kommer vidare. Den här boken är 13 sidor lång. Förklarar i enkelhet grunderna och inget krims krams. Utmärkt. Lär dig grunderna med Emelie Ohlsson.



Här har jag lekt med bländare och iso och använt fasta 50mm.

Det verkar som lillan börjat vänja in sig med dagis nu. Denna vecka har båda lämna och hämta gått över förväntat. Hon har charmat alla fröknar dessutom. Älskade söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0