Sent middagstips (imorgon kanske)

Jag var bara tvungen att ta den här bilden igår kväll. Det är lite svårt att tro att vi bara är två vuxna och ett barn som bor i detta hem.





Har det regnat hela dagen idag? Jag tror banne mig det. Lite halvtråkigt. Jag hoppas inte mina stackars pelargoner drunknar. Jag som har tänkt plantera om dom i krukor och ta in dom innan frostnätterna kommer. Min lilla trädgård ute (som i slutändan bara blev basilika) bor numera på fönsterbrädan i köket. I hopp om att den ska klara sig några veckor till. Jag är inte allt för hoppfull då den ser rätt hängig ut. Men den luktar gott iaf. Jag har även ställt dit en kruka timjan. Nedklippt, men jag hoppas den växer ut igen. Lite åtminstone.

Lillan är fortfarande risig (surprise). Så vi har haft en inne slappar dag. Med tanke på vädret passade det mig utmärkt. På henne är det dock full fart ändå. Man skulle kunna tro att hon var helt frisk. Om man bortser från snoret och hostan. Stackarn är hes till råga på allt. Hon låter så ynklig. Lite hemskt känns det allt när jag knapp känner igen hennes gråt. Tur jag bara har en bebis hemma så jag inte misstar henne för någon annan.

Jag blev nyligen medlem på en recept sida. Jag gillar sånt. Tydligen. För nu är jag medlem i två som skickar mail ganska frenetiskt. Denna skickar varje dag. Vilket på ett sätt är bra. För det ger massor av inspiration. Men samtidigt fyller den mailboxen ganska fort vilket gör att jag måste sitta och rensa. Det gillar jag inte. Hur som helst har mustiga grytor av alla dess slag varit ett löpande tema på senaste. Så idag gjorde jag slag i sak. Jag har haft ett kilo fransyska liggande i kylen ett tag. För att vara helt ärlig har jag dragit mig lite för att laga den eftersom jag är så ovan att göra kötträtter. Särskilt grytor. Eftersom jag gjort så lite som möjligt idag tänkte jag vara lite ambitiös med middagen åtminstone. Jag googlade fram DETTA recept. Som faktiskt kommer från den sida jag just blivit medlem på. Nu hade vi ingen svamp och ingen fond. Jag tärnade i en zuccini istället (eftersom det vara vad jag hade) och det blev riktigt gott. Enkel och smidig var den att göra dessutom. Jag kommer definitivt göra den igen. Tips till alla. En bild tog jag t.o.m. Mmmmmm.





Förra veckan beställde jag ny rengöring och ansiktskräm från min Mary Kay kontakt. Jag har varit utan rätt länge och använt dermalogica provburkar jag fick förra julen (jättesmå) som just tagit slut. Idag kom hon med produkterna. Det ska bli spännande att se om det blir någon skillnad. Eller om det bara är jag som inbillar mig. Det kan lika gärna varit solen som hållit min hud i schack i sommar.
Lite sugen är jag på att testa tv-shops egna proactive. Jepp, jag menar allvar. Om den är så bra som dom påstår att den är, så är den definitivt värd varenda öre. Jag har haft problemhy så länge jag kan minnas (sen ungdomens dagar). Skulle nu proactive kunna ändra på det. Kommer jag inte använda något annat. Men jag har tänkt vänta tills både jag och älskling börjat jobba igen. Så vi har lite mer pengar att röra oss med. Även om dom lovar pengarna tillbaka ifall jag inte är nöjd.





Lillan ville inte somna idag heller efter nattning. En timme längre fick hon stanna uppe. Extremt övertrött. På den nivån att hon absolut inte kan ligga eller sitta still. För attans om hon råkar somna det går ju bara inte. Tillslut fick hon en liten vällingflaska i sängen. Vilket faktiskt gjorde susen. Tror vi måste se över våra nattningsvanor en smula. För att undvika fler sena kvällar.


Övertrött och superbusig = omöjligt att sova

Kommentarer
Postat av: Marie

Hej Lotta!



Varför bor vi där vi bor ;) Annars kunde jag ha hjälpt dig med din hy dår jag är hudterapeut och ÄLSKAR att ta hand om "problem" hy. Men vad jag har hört ryktesväge ska Pro Activ vara bra men tänk på att om man inte är i behov av så starka prdukter kan du få jätte problem. Huden torkar ut och blir helt upp och ner. Så innan du köper tycker jag du ska gå till en hudterapeut på koncultaion ( brukar inte kosta mycket) och rådfråga. För din skull. Om du har mycket ärr kvar så rek. jag att du går och gör AHA- kur. Det är en fruktsyra som peelar. Men bara salonger gör detta. Men fin blir man;) Undrar du något mer så kan vi höras på FB. Ha så gott. Kram från "fjollträsk"

2011-09-08 @ 09:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0