Djungel av mössor

Hujedamej vilken natt. Igår alltså. Dels var jag uppe lite väl sent. Men sen hade jag väldigt svårt att somna. Jag vred och vände mig länge. Räknade ner från 100 säkert 10 gånger. Det brukar faktiskt fungera. För att skingra tankarna lite. Jag brukar även försöka visualisera siffrorna. Oftast kommer jag inte ens halvvägs innan jag somnat så sött. Inte igår. Nej då. Lagom till att jag lyckats slappna av så pass att jag nästan, bara nästan, somnat. Vaknade lillan. Men åhhhhhh. Inte nuuuuuu. Det var bara att traska upp igen och försöka trösta henne. Som var klarvaken. Typsikt. Vi knallade runt lite i lägenheten. Tittade på alla ljus ute. Det tyckte hon var väldans mysigt. När jag försökte lägga henne igen tvärvägrade hon ljudligt. Upp, upp, UPP inget annat dög. Jag såg dubbelt ungefär där. Så jag gjorde det enda vettiga, stängde av och gick och la mig igen.

Där tog älskling över facklan. Han som jobbar förmiddag och skulle upp supertidigt. Han pysslade och donade med henne. Provade lägga henne hos oss en sväng. Det gick dåligt. La tillbaka henne i spjälsängen. Hon var fortfarande arg. Suck och stön. Tillslut svirade han ihop en vällingflaska till henne. Då somnade hon tillslut om.

Jag hade ännu svårare att somna efter allt detta. Mitt i skönhetssömnen visade det sig att lillan kissat igenom blöjan. Älskling tokstressad till jobbet. Jag yrvaken och vinglig. Stod och försökte kränga på fröken en torr pyjamas. Måtte hon somna om, måtte hon somna om, måtte hon somna om. Det gjorde hon. Ända till 9. Det räddade dagen. Med 4 timmars sömn på nacken var jag inte beredd att göra morgon vid 6 snåret.

Lillan har hittat en ny hobby. Något att göra här hemma när hon inte får bita i skorna, leka med ugnsluckan eller kontakterna. När hon är lite less på lära-gå vagnen. Då ställer hon sig vingligt, vingligt och kastar sig raklång i hundbädden. Hon tror att den är hennes. Inte hundarnas. Att jag lagt en mjuk stor kudde på golvet där just till henne. Som hon kan gotta sig i.




Igår eftermiddag tänkte jag ta vara på vädret. Jag tänkte även att lillan skulle få dränera lite energi utomhus. Vi har ju en väldans fin lekplats bara utanför dörren. Käka lite sand har ju ingen dött av. Så jag klädde lillan i galonisar och skor packade med en spade och kakform (för sandkakor) och gick ut. Gräset var äckligt, sanden var äckligare, gungan var tråkig, det enda som faktiskt var kul var gunghästarna. Men det kändes lite dödfött att stå där och gunga henne i flera timmar. Det hela slutade med lillan i vagnen. och en promenad i elljusspåret.






Idag tog vi en tur till Maxi. Jag var mest sugen på att kika i butiker. Syrran som är lite handikappad för tillfället ville mest handla lite mat. Jag är ute efter en fodrad fleece mössa till lillan som hon kan ha när dom tunna börjar bli för kalla. Jag hittade denna på HM. Som det nog får bli efter vi testat allt som fanns på HM, Lindex och Kappahl. Vad gäller en ordentlig vintermössa rekommenderade syrran Didrikssons. Hon har haft dom till wilding varje vinter och varit mycket nöjd. Eftersom jag fått ett presentkort på just intersport som råkar sälja dessa mössor. Får det bli en sådan. Bättre en dyr bra fungerande mössa, än flera billiga sämre. Funktion och passform är trots allt det viktigaste. Sen är den ju väldans fin också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0