Upp och ner dag

Igår fick vi sovmorgon till klockan 10. Oj vilken lycka kanske någon tänker nu. Nja riktigt så är det inte. Hela dagen blir upp och ner när något sådant händer. Lillan sov inte till 10. Nej hon vaknade 10 i 8 men höll gott humör och lekte för sg själv i sängen. Morgontrött som jag är tänkte jag att hon nog säger till när hon är less. Det hade hon säkerligen gjort om inte hon också somnat om. Klockan 10 vaknade jag och älskling ovanligt utvilade. Jag hurtade snabbt in till lillans rum i tron att hon redan var vaken. Detta fann jag.





Kanske den mest osköna sovställningen hittills. Helt däckad. Jag var tvungen att väcka henne. Det satte spår resten av dagen. Mutor och lekkompis gjorde förvisso en hel del. Då vi spenderade större delen av dagen hos syrran. Men lite grinigare än vanligt var hon allt ändå. Jag vill inte ens veta hur dagen gått om vi inte rymt hemifrån.






Idag började vi dagen lite tidigare. Det är bara bra för mig att lära mig gå upp lite tidigare. När jag börjar jobba igen (om ynka två veckor) har jag inget inget val. Nu vaknar inte lillan i närheten av den tid jag kommer måsta gå upp då. Men det är ändå nyttigt för mig att inte sova tills jag vaknar av mig själv.

En frisk morgonpromenad kändes som en fantastsk idé med tanke på vädret. Älskling smet iväg på jobbet supertidigt i morse. Han ska egentligen vara ledig idag, men bytte denna söndag mot nästa då han inte var allt för sugen att jobba bakis då. När vi klev upp var det hela 5 grader ute. Hurvens. Tur jag lyfte in pelargonerna över natten annars hade dom möjligtvis frusit ihjäl inatt. När alla ätit frukost och jag klätt både mig lillan och gamfarbrorn hade temperaturen stigit till 9 grader. I skuggan hade jag klätt mig helt rätt. I solen var det på tok för varmt. Eftersom lillan vaknat lite tidigare idag somnade hon halvvägs igenom promenaden. Sittande. Vilket inte var så bra eftersom hon skulle sova när vi kom in. Så jag försökte väcka henne och hålla henne vaken så gott det gick och samtidigt försöka ta oss hem på snabbast möjligast sätt för att inte förstöra hennes förmiddagslur helt. Jag trodde det var kört. Men se så fel jag hade. Fröken somnade direkt efter lunchen. Utan stök eller bök.
I eftermiddag ska en karl komma och kolla på bilen. Håll alla tummar och tår för oss att den blir såld också. Jag peppar för ny bil :)



Kommentarer
Postat av: Pappa

Söt unge... Hon är ba för go våran lilla älskling!!

2011-09-18 @ 13:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0