Städdag

Den här dagen har varit väldigt seg. Jag vaknade så, älskling har jobbat sig till det. Men vi har försökt sysselsatta oss på bästa sätt ändå. Vi har städat, tvättat och satt upp brandvarnaren. Äntligen. Brandvarnaren fick vi av våran hyresvärd när vi flyttade in med förhållningen att vi måste sätta upp den själv. Visst sa vi. Sen har den legat på sin plats i köket tills idag. Att jag dessutom inte riktigt varit mig själv sedan graviditeten och faktiskt glömt plattor på mer än en gång har inte skyndat på prosessen. Konstigt nog. Nu har jag bara lyckats med detta när älskling varit hemma och upptäckt min lilla blunder ganska fort. Jag misstänker att det varit en starkt bidragande faktor till mina tvångstankar att alltid kolla så plattorna och ugnen är av innan jag går ut.

Städa behövdes också. Det har lillans byxor och sockar skvallrat om sedan hon började krypa. Dom ljusa sockarna har fått en gråaktig ton på ovansidan. Den är dessutom rätt svår att tvätta bort. Typsikt. Jag har väntat med att skura för att jag tänkt införskaffa såpa. Det känns bättre så med en liten som stoppar allt i sin väg i munnen. Men varje gång vi är på affären är det som bortblåst. Idag kände jag att jag inte kan vänta på bättre rengöringsmedel ängre. Sen ska jag ju ha 30 års firande här om en vecka och kände att det nog var lika bra att göra bort det. Men nästa gång vi är på Maxi ska jag banne mig få med mig en såpa hem.

Tvättstugan är som vanligt mitt största huvudbry. På slutet har det fungerat förvånansvärt bra med några undantag. Idag var ett sådant. När jag kom ner för att hänga upp första tvätten var tumlaren full med blöta kläder (som inte var mina) och torkskåpet med torra (inte heller mina). Jag slängde allt i en irriterad hög på arbetsbänken och tog hand om mitt. När jag några gånger senare höll på att hänga tvätt kommer en smått generad tant in och börjar plocka i den kvarglömda tvätten. Jag muttrar lite små irriterat att det inte är så trevligt att gräva i andras tvätt. Hon ursäktar sig och påpekar att det faktiskt var första gången hon glömt tvätten.
Helt ärligt skiter jag faktiskt i det. Jag vill ändå inte gräva i hennes äckliga kläder. Oavsett om det är första gången. Nog fan kommer jag ihåg om jag satt igång en maskin eller två i tvättstugan. Hon hade åtminstone kommit ihåg att gå ner och hänga upp skiten. Jag blir så less. Jag skulle kunna flytta härifrån omedelbums, bara för att mina idioter till grannar inte klarar normal tvättetik. Egentligen borde jag börja tvätta allt här uppe. För att slippa irritera mig så. Men då måste jag hänga tvätt i hela lägenheten istället och det är jag inte så pigg på. Det är dessutom rätt bekvämt att tvätta bort allt en dag i veckan istället för att dutt tvätta varje dag.

Molande huvudvärk har jag haft mer eller mindre hela dagen. Allt blir mycket jobbigare då. Illa. Hoppas den gått över tills imorgon. Då har jag och syrran date på sjukhuset. Det räcker med att en av oss har ont. Håll tummarna för henne då, Förhoppningsvis har hon inte ont så hemskt länge.

Kameran har vilat idag. Slänger därför inte en avslutande bild från tidigare i veckan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0