Jobb

Idag har jag äntligen tagit mig till jobbet för att meddela när jag tänkte börja jobba igen. Jag har dragit mig länge då det kännts jobbigt att det inte är så lång tid kvar. Genom att förbereda för återkomst känns den ännu lite närmare. Det var inte alls så farligt som jag föreställt mig. Nu är det inte helt bestämt vad jag kommer jobba med. Men får jag som jag vill blir det nog bara bra. Hoppas jag iaf. Tre veckor kvar har jag att njuta med lillan. Jag ska försöka ta vara på den tiden på bästa sätt.

Hon har för övrigt haft en riktigt dålig dag idag. Från hon vaknade fram till lunch var hon på uselt humör. Inget var bra, hur jag än försökte muta och roa. Hon vaknade nog på fel sida. Jag har därför kännt mig off hela dagen. Det var lite därför jag flydde till jobbet. Egentligen var det mest för att det var den enda dagen denhär veckan jag kunde. Jag är inte allt för motiverad att ta med mig lillan dit. Med tanke på aktiveringsnivån hon numera kräver. Jag har ingen lust att jaga henne under allas skrivbord om man säger så. Därför passar det bäst när älskling jobbar eftermiddag. Som han gör denna vecka.

Sen jag köpte min nya superbra mascara (Maybelline The Colossal Cat Eyes Mascara) har jag märkt att jag tycker att det är mycket roligare att faktiskt använda den också. Den mascaran jag hade innan var så bökig då jag var tvungen att böja, måla, böja, ansa, måla, böja innan det såg ut som jag tänkt. Därför orkade jag inte 9 gånger av 10. Den nya däremot är raka motsatsen. Jag målar sen är det klart. Super. Fint blir det också.

Min borttappade lypsyl är förövrigt återfunnen. I barnvagnen. Jag misstänker lägenhetstrollet starkt. Vad är oddsen för att jag skulle påpeka det igår och den mystiskt dyker upp idag annars. Det är garanterat han. Jag tycker han kan trolla fram lillans borttappade mössa också.
Jag har faktiskt beställt en ny. Men det verkar gå fasligt trögt för Linda att sy upp den åt mig. Skynda, skynda. Snart är det ju för kallt med tunna mössor. Jag vill ha den nu. Jag måste nog påminna lilla mirakel om det hela. Så kanske det går lite fortare.

Idag åt vi lunch-middag. Inte med mening. Det blev bara så. Stekt spätta med remouladyoghurt blev det. Från icas billiga veckan. Väldigt gott. Tips på snabb, enkel och god middag. Prova.

Slutligen vill jag visa lillans nya kavat skor. Dom jag budade på på tradera. Dom jag inte trodde jag skulle vinna. Det gjorde jag visst. Visade det sig efter jag införskaffat hela 2 par andra skor på loppis. Hon har en hel del nu. Mer än man skulle tro att en snart ettåring behöver. Tur dom inte blev så dyra.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0