Irriterande

Igår fick jag ett mail angående bilen. Såhär stod det:

"Tja! jag kikade lite snabbt på din passat på blocket, Jag har några frågor.

1. är om du skulle kunna tänka dig att förhandla på priset med tanke på att den snart måste besiktas och skattas? även att den gått ganska långt?

2. vid senaste besiktningen, hade den några anmärkningar och är det något som måste åtgärdas innan nästa besiktning?"

Det bör tilläggas att bilen inte alls måste besiktas snart. Det är i alla fall ett halvår bort. Anmärkningen den fick var på kulan som vi valde att ta bort.

Älskling fick ett liknande sms från samma person. Vad tror människan, att vi är så desperata att sälja bilen så ren otrevlighet (eller näsvishet) inte spelar någon roll? Nej tack, då behåller jag den hellre. Observera dessutom problemen killen har med komma och stor bokstav. Man skulle väll kunna tycka att frågorna i sig är ganska vettiga. Men ställt på detta vis gör det mest irriterande. Jag retade mig så hemskt på mailet att jag hade svårt att somna igår. Illa. Fast jag läst boken "Att leva ett liv inte vinna ett krig". Det är en självhjälpsbok om stress och irritationer. Riktigt bra. Köp den vettja. Där står det att man inte ska låta andra ta så stor plats i huvudet. Inte reta upp sig eller hänga upp sig på saker man ändå inte kan förändra. Så tillslut efter många om och men önskade jag killen ett bra liv och kastade ut honom ur huvudet. Tills jag öppnade mailen idag och såg det igen. Nu åker det i papperskorgen. Samtidigt som jag i smyg hoppas att killen köper värsta ratet. Som motorn gärna får skära på när han kör hem från säljaren.

Sen undrar jag exakt hur svårt det är att ringa på en annons? En kvinna ringde första kvällen bilen låg ute. Men sen har vi bara fått mail och sms. Först tänker jag att dom nog inte är så intresserade om dom inte ids ringa. Samtidigt som jag undrar om folk i allmänhet är så fega att dom rent struntar i att ringa och hoppas på det bästa? Jag har jobbat med att prata med okända människor i telefon länge. Dels som kundtjänst men även i mitt nuvarande jobb. Så jag har lärt mig att det faktiskt inte är så farligt. Jag vet att jag tyckte det var super jobbigt i början. Kan det vara så att många tycker att det är så jobbigt att dom helt väljer bort det istället? Eller så är det så enkelt att ingen är särskilt intresserad av våran bil.

Igår fick jag ett sms, en påminnelse om en bokad tid på vårdcentralen. Ingen kallelse hade jag fått. Eftersom det blivit fel en gång förut. Jag fick en påminnelse och for dit, men hade ingen tid. Receptionisten sa dessutom att dom inte hade börjat med sms påminnelser då. Jag ringde dit för att reda ut missförståndet. Det visade sig vara en bokad tid på bvc. Vi var ju nyss på 10 månaders kontroll och jag kommer ihåg att den första tiden blev bytt. Så jag trodde såklart att våran bvc sköterska glömt ta bort den första tiden och dubbelbokat lillan. Så jag avbokade och så var allt frid och fröjd. Tills ett okänt mobilnummer ringde mig idag. Det var bvc. Inte våran sköterska utan någon annan. Hon undrade om jag visste vad jag avbokat. Nej, sa jag dumt. Tydligen var det föräldragruppen. Jag förklarade vänligt varför jag inte valt att fortsätta med det och funderade på hur det kunde blivit en bokad tid när föräldragruppen är frivillig. Man slutar aldrig förvånas.

Idag har vi haft finbesök ifrån Sävar. Jag och älskling bakade en kladdkaka dagen till ära. Lillan var överförtjust eftersom hon fick en kompis att leka med i några timmar. Riktigt trevligt hade vi. Lite abrupt slut fick det däremot då jag var tvungen att hurta iväg med gamfarbrorn till veterinären. Han har haft besvär med ett öra som jag ville kolla upp. Jag vill även hålla koll på hans hjärta då han har ett rätt kraftigt blåsljud och brukar passa på när jag har något annat ärende dit. Nu är han så mörk att veterinären inte riktigt kunde se om han var irriterad i örat. Men han skrev ut droppar för säkerhets skull. Jag hoppas det gör susen. Hjärtat låter lika illa. Men än visar han inte upp några symptom. Så vi fortsätter som vanligt.

Gud vad kroppen kommer i obalans när magen är orolig. Jag har känt mig som ett vrak halva dagen. Riktigt jobbigt. Det blir en tidig kväll ikväll.

Bilder från dagen.



Leker med alla gosedjur i sängen men grisen är lite bättre än dom andra.


Nya vinteroverallen, jag fick äntligen tummen ur och hämtade ut paketet idag.





Kommentarer
Postat av: Jennie

Känner igen de där me att folk inte vågar ringa. Rätt komiskt faktiskt. Samtidigt så som du säger så märker man hur intresserade dom egentligen är om man lägger ut både mobil och mail.



Er vårdcentral verkar inte va i sitt esse just nu har ja märkt. För de är inte första gången du ha fått en påminnelse om att va där då du inte ska de..visst äre så?



De där me att magen är i obalans märker man väldigt fort..de är drygt nånting! Hoppas de reder sig för dig å att ni får sålt bilen snart.



Ses på söndag vid 14-tiden då! :)



Kram!!

2011-09-02 @ 13:58:16
URL: http://frokenstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0