Då var man tant då...

Idag är det min födelsedag. Om någon nu mot förmodan skulle undgått det. Jag fyller/fyllde 30 år. Nästan medelålders eller tant skulle man kunna säga. Det känns bra. Riktigt bra. Det känns som jag åstadkommit något med mitt liv. Något ganska bra faktiskt. Jag har en underbar familj och fina vänner. Bättre än så kan det inte bli. Då är det inte så bedrövligt att bli lite äldre. Utan rätt trevligt.

Hela dagen har varit ett stort hejdundrande trevligt kaos.

Vi började på barnkliniken för lillans sista tester. Hon är med i tummen studien. Dom tog massor av prover på både det ena och det andra. Det tog halva förmiddagen. Avslutningsvis blev hon utvecklings utvärderad av en psykologi studerande. Det var väldigt intressant. Vi fastnade t.o.m på film.
Det tog lång tid. Längre än väntat. Lillan hade dessutom inte sovit en blund innan. Vilket inte kändes så lovande eftersom klockan började närma sig 12. Vi gjorde detta klart för psykologi studenten som villigt erbjöd sig att boka om tiden ifall det inte skulle fungera alls. Med det i åtanke satte vi igång. Lillan slog alla rekord och skötte sig bättre än någonsin. Några nya ord klämde hon minsann ur sig också.
- Tutte, tutte sa hon vid ett tillfälle och stoppade tutten i munnen??!! Vad sa du sa du? Det har hon aldrig sagt innan. Se där vad man kan gräva fram med en psykolog i rummet.
Lite senare gick jag ut ur rummet för att besöka toaletten. Då hade hon tydligen sagt
- Mamma hejdå.
Jaha, sen när började min kära dotter prata skulle jag gärna vilja veta. Enda gångerna hon säger mamma till mig är när hon är väldigt ledsen eller frustrerad. Då kommer det med gråten i halsen mamamamamama.
Men stolta mamma hjärtat hoppade ett extra skutt när jag fick höra det. Min (våran) duktiga, duktiga flicka. (Ibland får man faktiskt skryta lite, men bara ibland).





Det är hårda bud när man jobbar på barnkliniken. Denna hittade jag uppsatt i köket och jag kunde inte låta bli att knäppa en bild när ingen såg.


Tårta var jag för lat för att baka. ICA är så generösa att dom bjuder på massor av tårtor när man fyller jämnt visade det sig. Två valfria frödinge tårtor bjöd ICA supermarket på och en daim tårta med tårtspade bjöd MAXI på. Varför lägga energi på att baka när man kan få godsakerna gratis? En smörgåstårta hade jag beställt från ICA fyrklövern. Det kostar minst lika mycket eller mer att göra en egen och man sparar en väldans massa tid. Det blir en win - win situation att köpa färdig vill jag påstå. God var den dessutom. Perfekt.

En jämn ström av besökare har vi haft idag. Syrran med barn, T, mamma, pappa, svärmor och svärfar med sina respektive. Väldigt trevligt. Jag är super nöjd över alla presenter jag fått också. Allt har verkligen varit jättebra. Det ska bli väldans kul att få shoppa lite åt mig själv för omväxlings skull. Det händer inte allt för ofta nu för tiden. Däremot hade jag inte en endaste liten tanke på att plocka fram kameran. Vilket känns ganska tråkigt såhär i efterhand. Jag får ta extra många bilder nästa år istället. Eller ta dubbelt så många när lillan fyller. Det löser sig på ett eller annat sätt.

Dagen har varit underbar och jag har firat den på bästa sätt. Även om besöket på barnkliniken lämpligast hade kunnat bokas en annan dag så är jag så nöjd jag kan bli. Tack alla underbara som kom och tack för alla fina hälsningar på FB med för den delen. Det värmer verkligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0