Vinterdäck

Första jobbveckan kändes bra. Då kände jag mig faktiskt rätt pigg. Piggare än när jag var hemma. Nu börjar verkligheten komma ikapp. För jag känner mig inte alls lika pigg längre. Det kan bero att jag haft lite att göra idag. Eller så är det sömnbristen som börjar ta ut sin rätt. Eller så kan det vara brist på helg. Eftersom hela helgen var fullbokad från morgon till kväll. Det kan även bero på att jag haft svårt att hålla mig hemma på kvällarna av diverse skäl. Mest troligt är det en kombination av allt. Så därför hade jag tänkt göra så lite som möjligt i helgen. Men nu kommer det inte riktigt bli så. Därför satsar jag på vilohelg helgen efter istället. Så får jag se hur det går.

Det går bättre än förväntat att jobba. Såklart saknar jag lillan väldigt mycket. Men inte så mycket som jag först trodde. Vilket känns bra. Det är därför bra när jag har mycket att göra på jobbet. Det lämna inte så mycket utrymme att tänka på lillan och älskling hemma.

I måndags började jag en föräldrakurs tillsammans med en vän. Nu kommer jag inte ihåg hur många gånger den är. Men än känns det bra. Den är helt gratis och jag går den mest i förebyggande syfte. Eftersom lillan är så snäll och inte så gammal ännu. Då kanske vi har en chans att göra rätt på en gång. Eller så blir det som det blir ändå.

Idag har vi bytt till vinterdäck på Saaben. Jag skriver vi fast det egentligen är bildoktorn som gjort det. Så nu kan det snöa vilken dag som helst. Jag tar mig ändå till jobbet. Det är passatens tur imorgon. Syrrans bil fick sig en övernattning hos bildoktorn. Under tiden syrran och älskling var iväg underhöll jag barnen. Full rulle på övertrött växel. Det gick mycket bättre än förväntat. Så länge jag höll mig på golvet.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0