Tillbaka på jobbet

Så var första arbetsdagen avklarad. Om man nu kan kalla det arbetsdag. Att gå igenom mailen, fixa behörigheter och nytt lösen tog hela förmiddagen. Sedan bevakade jag mest på eftermiddagen. Det känns bra. Faktiskt. Jag får tillbaka mitt gamla område. Det känns tryggt. Dessvärre fanns det ingen plats för mig. Så just nu bor jag på kanten av mina två kollegors skrivbord. Det är inte ultimat och jag hoppas att flytten till nya plaster inte dröjer allt för länge.

När jag kom dit imorse kändes det tungt. Att jag inte mindes något. Såhär i efterhand känns det inte alls så farligt. Fast jag har ett nytt program jag måste lära mig. Jag tror att det mesta kommer tillbaka i sinom tid. Får jag bara sitta och pilla lite själv så kommer det nog gå ganska fort dessutom. Det känns bra att vara produktiv igen.

Älskling och lillan har varit på playdate och tagit en sväng runt stan idag. Det är super att han har andra hemma pappor att hänga med. Men jag blev allt lite snopen när lillan inte ens hade tid att hälsa på mig när jag kom hem ifrån jobbet. Jag hade väntat mig en fanfar i minsta fall och kramar och pussar i mängder. Så blev det inte alls. Hon skrek som en tok och jagade efter gamfarbrorn istället. Jahapp, så var jag glömd redan....




Svärfar bjöd på middag. På den nya thai restaurangen vid zoocenter. Det är många som rekommenderat den. Så jag var väldans nyfiken på maten. Att dessutom slippa laga middag kändes extra lyxigt. Jag åt 3 små rätter. Som jag alltid gör när valet finns. Det var verkligen jättegott. Har ni vägarna förbi tycker jag absolut dom är värda ett besök. Vi kommer definitivt äta där fler gånger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0