Lite hjälp

Om jag tyckte tiden gick fort när jag var hemma med lillan så formligen springer den fram sedan jag började jobba igen. Veckan hinner bara börja så är den slut. Helgen likaså. Sova, äta, jobba, sova. Som ett mantra. Mitt i allt ska man hinna försöka få lite, lite tid med lillan också. Det är inte lätt minsann. Men det går. Jag har tom börjat vänja mig vid det.

En fjällsemester är motivationen. Jag tror det är viktigt med saker att se fram emot. På jobbet ser jag fram emot att komma hem. Till mina hjärtan. Samtidigt är det nyttigt att vara lite ifrån också. Så jag förstår hur mycket dom faktiskt betyder. Livet är för härligt.

Passaten har flyttat. Som nämnt. Vilket lämnat oss med en bil. Älskling har förövrigt kommit på hur jag kan komma undan min dyra försäkring. Skriva över bilen på honom ett tag. Vilket jag tycker är en lysande idé. I helgen just innan månadsskifte passar utmärkt. Sen skriver vi tillbaka den efter ett par månader. Bye, bye redo försäkringar. Jag kommer aldrig välja er igen.
För att komma tillbaka till ämnet har han nu bollat över frågan ny bil till en vän. Som ska hjälpa oss att hitta en riktig pärla. Det känns ypperligt. Eftersom varken jag eller älsklig är vidare kunnig vad gäller bilar. Eller andra elektroniska saker för den delen. Så nu håller vi tummar och tår att det går hyfsat fort. Så älskling blir mobil igen.

Idag har C och N varit förbi med resten av bilderna från våran fina höst-foto-session på bölesholmarna. Jätte fina bilder. Jag är mer än nöjd och kommer utnyttja det faktum att C tycker det är fantastisk kul att fota många fler gånger. Det är så kul att ha bilder på oss allihop. Det händer liksom inte annars. Eftersom någon måste stå bakom kameran. Förvisso går det att iscensätta med självutlösare. Men det blir så mycket krångligare på det sättet.

Bjuder därför på några guldkorn.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0