Allt eller inget

Vips så var helgen slut. Det är nog bara att vänja sig. Förr var det inte lika viktigt att hitta på saker på helgen. Då var det okej att ligga hemma och dröna om man kände för det. Hela långa helgen. Riktigt så är det inte längre. Eller det är svårare nu rättare sagt. Lillan som blir större och större och kräver mer och mer stimulans gör allt lite klurigare. Helst en utflykt per dag. Gärna fler. Om hon fick välja. Gärna hos någon med barn och massor av leksaker dessutom. Nu känner vi några stycken med barn. Så det brukar lösa sig.

I lördags knallade vi upp med tuppen glad i hågen med shoppingplaner (älskling fick ett presentkort på Dressman när han fyllde år och var väldigt ivrig att få använda upp det). Först skulle vi hämta älsklings pappa hos bildoktorn. Sagt och gjort fick vi rätt snabbt klart för oss att det minsann inte var någon vanlig lördag. Alla helgons dag. En väldigt röd dag. Så stan öppnade inte förrän 12 och då inte ens alla affärer. Snopna och smått besvikna begav vi oss till syrran istället. Så lillan fick springa av sig lite. Jag har som vant mig att hänga med henne några gånger i veckan under mammaledigheten. Med jobb på veckorna och fullbokade helger blir det inte alls lika ofta numera. Lite trist.
Vi våldgästade min mamma på eftermiddagen. Som bonus fick vi med oss bubbelbad till lillan och äppelkaka till efterrätt åt oss. På tal om bubbelbad måste jag verkligen rekommendera natusan bedtime bath. Den luktar fantastiskt gott och jag tror banne mig lillan sover snäppet bättre efter hon badat i den. Alla tumma upp. Jag har fortfarande kvar några rabattkuponger om någon vill ha. Jag kommer definitivt köpa en ny när hon använt upp den vi har.

Idag har vi också gått upp med tuppen. Vi har haft familjeförmiddag på Leos lekland. Första gången för älskling. Han blev frälst. Vi stod på låset när dom öppnade och klarade oss ifrån värsta folkstormen eftersom vi slängde in flaggan runt 12. Riktigt trevligt och lillan fick röja så mycket hon bara ville. Tyvärr ville hon inte riktigt det vi ville. Att försöka klättra upp i rutschkanan från fel håll var definitivt det roligaste av allt. Eftersom hon inte fick det.
Eftermiddagen spenderade vi hos min pappa. Så man kan säga att vi haft fullt upp hela helgen. Det är väldans roligt men man blir inte särskilt utvilad. Så det ska bli intressant att se hur veckan artar sig.

Vi har även blivit bilägare i helgen. Eller älskling har det. En BMW närmare bestämt. Den står just nu hos älsklings vän som hjälpte oss köpa den. Eftersom den behövde lite omsorg innan användning. Men på tisdag kommer den hem. Spännande värre.

Helgens bilder. Tagna med mobil och kompaktkamera därför spridd kvalité.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0