En vit jul?

Mörkare och mörkar blir det. Än är det fortfarande ljust när jag åker till jobbet. Men det dröjer nog inte länge förrän det är mörkt då med. När jag var yngre tyckte jag om mörkret. Det var mysigt. Nu blir jag mest trött och tänker tillbaka till ljusare dagar. Snön saknar jag. Med snön blir det lite ljusare. Inte metervis som förra året. Men en decimeter eller två skulle inte skada. Lite mysigare och lite mer julkänsla blir det då. För julen är just det jag ser fram emot när det är som mörkast. En väldans mysig högtid. Men framför allt familjärt. I år tror jag dessutom jag slår till på julgardiner. Med lillan i full karriär vet jag inte om julgranen är en så smart idé. Det kan hända att den får vila. Någon enstaka stjärna känns lite fattigt. Så gardiner känns som en bra lösning.

Lillan har börjat bli ganska stabil när hon stapplar runt. Hon har även börjat klättra. På allt. Idag hade hon klättrat upp på bobbyn, men inte satt sig på den som man ska utan försökt ställa sig på sitsen och nästan halkat av. Lära-gå vagnen är också rolig att klättra upp i. Hon använde den som sparkcykel idag. Annars tycker hon det är roligt att krypa upp i den så hon fastnar och inte tar sig ur. Vilket i förlängningen är rätt frustrerande både för pappa och dotter.

Jag har suttit och lekt lite med Pho.to Lab (fotoapp till android) ikväll. Den har rätt roliga effekter.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0