Fredagstvätt och billig köttfärs

Fredag igen då. Älskling har helg i en dag. Det brukar bli en sån dag man ska hinna allt. Nu är förvisso inte morgondagen sönderplanerad som den brukar. Men jag misstänker att vi inte kommer ligga hemma och pilla oss i naveln för det.

Jag kom just upp ur tvättstugan. Yes, som vanligt tvätt idag. Det är faktiskt en bra dag att ta det eftersom vi alltid är hemma. När älskling jobbar fm har han slutat tills dess och när han jobbar em är han ledig. Så vi är hemma båda två. Vilket förenklar situationen med lillan betydligt. Det känns inte allt för stimulerande att lämna henne uppe i lägenheten när man måste ner och hänga tvätt och sätta igång maskiner. Det tar ju som ett tag. Vem vet vad som hunnit hända innan jag hunnit tillbaka upp. Ta med henne ner är inte heller en ultimat lösning om jag vill få något vettigt gjort.
Inte heller denna gång var det någon som lämnat massor med tvätt, försökt tjuvstarta maskiner eller inkräktat på min tvättid på något annat sätt. Jag börjar ju bli bortskämd. Detta innebär att jag bara kommer bli ännu mer förbannad när det händer igen. För det kommer det göra. Det är jag helt övertygad om.
Jag upptäckte dessutom att nästa fredag är fredag den 13:e (när jag skulle boka ny tvättid). Någon som är vidskeplig? Jag är inte det. Nog för att jag brukar vara extra försiktig då den infaller. För säkerhets skull. Det är ju trots allt dumt att utmana ödet.

Som alla säkert märkt så regnar det idag. Jag tänkte gå emot alla och faktiskt tycka att det är bra. Det behöver inte vara sol alla dagar. För att sommaren ska ta fart ordentligt behöver allt ris och rusk vattnas. Då behövs regn. Dessutom fick jag en ypperlig anledning att bara vara hemma och mysa med lilla söt. Jag har även haft tid att läsa, när lillan sov förmiddags luren. Det är inte Bruce Dickinson biografin jag kämpade så länge med. Den har jag läst ut och den blev inte bättre. Den var väldigt rörig och skrivet väldigt underligt. Så om någon funderat på att läsa den. Gör inte det. Eller hojta till så kan du få min. Jag vill inte ha tillbaka den när du är klar.
På det fjärde ska det ske, heter boken jag håller på att läsa nu. Inget jag vanligtvis läser. Jag brukar föredra kriminal romaner. Men jag kände inte att jag var upplagd för det (jag har flera olästa på lager hemma) och började snegla på den här boken istället. Jag har fått den för länge sedan av mamma tror jag. Sen har den bara flyttat från bokhylla till bokhylla. Nu dammade jag av den och gav den ett försök. Det var faktiskt just det jag behövde. En lättsam roman om en tjej som har grova problem att ta tag i sitt liv. Jag har redan plöjt igenom 2/3 inom loppet av två veckor. Med tanke på hur lite tid jag har att läsa är det riktigt bra. Jag tror jag behöver fler lättsamma romaner i mitt liv. Såg att författaren till denna bok hade skrivit fler. Det är inte omöjligt att dom får flytta in i min bokhylla med.

Jag har under dagen också roat mig med att knäppa lite bilder på lillan. Den randiga name it klänning hon har på sig är så söt. Gillar den verkligen. Jag vet att håret ser rött ut på bilderna. Det är det inte, utan så blont det kan bli.




Lillans farmor har varit här och hälsat på. Dom hade med sig två förpackningar med mumsmums. Det tackar vi för. Jag hann dock inte vara särskilt social då jag lovat skjutsa syrran till flyget då. Men det var ju inte mig dom kom för att träffa så jag tror inte det gjorde så mycket.

Jag har även hunnit prata med min vän T nu på kvällen. Hon var nervös över ett lydnadsprov imorgon. Jag tror inte hon behöver vara så nervös med tanke på hur otroligt ambitiös och duktig hon är på att träna med sin jycke. Hon är en sån som får mig att känna mig värdelös med mina. Dom mår förvisso bra ändå och myser mest när dom får ligga under täcket nära mig. Men att få dom att ligga plats, gå fot eller apportera är nog bara att glömma för min del. Hur som helst vill vi önska henne lycka till och övertyga henne om att det kommer gå exakt hur bra som helst imorgon :)

 

Jag tänkte slutligen passa på att tipsa om att coop just nu har bra pris på köttfärs. Skynda fynda. Det var nämligen med i det senaste reklambladet från coop och det kom för rätt många dagar sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0