Mjukis mode?

Nu när älskling är ny gaddad och har nästa på gång om inte alltför avlägsen framtid har jag för omväxlings skulle haft sällskap framför La Ink. Han har inte viljat se det med mig tidigare eftersom det oftast bara resulterar i att vi blir så sjukt sugna själva. Förvisso ser vi just nu säsong 4 och det är väldigt mycket intriger, drama och backstabbing och väldigt lite tatueringar. Men kul att se ändå. Mest sugen blev jag nog ändå från första säsongen. Då Hannah med sin otroliga talang förgyllde alla sina verk med det där extra. Om jag någonsin skulle resa till Chicago (där jag tror att hon numera håller till) skulle jag göra allt i min makt för att få en alldeles egen Hannah piece.
Ju mer vi ser desto mer sugen blir jag. Dessvärre har dom flesta av mina sparpengar gått åt som buffert under mammaledigheten så som det är nu skulle jag ändå inte ha råd. Sen vet jag inte om tiden är den bästa när jag är hemma med lillan heller. Eftersom man blir rätt handikappad. Så jag antar att jag får nöja mig med det jag har tills vidare och hoppas att jag har råd i en inte allt för avlägsen framtid (när vi båda jobbar igen vill säga).

För att ha en liten maskot inför gårdagens fiasko till VM final. Fick lillan inviga en av Sverige klänningarna... Trodde jag. Den var så liten att den fungerade väldigt mycket bättre som ett linne. Vilket det förmodligen också är med tanke på att det ska vara strl 80. Detta insåg jag dock innan älskling krånglade på henne den. Tur det, hade nog sett rätt tokigt ut matchat med strumpbyxor.


 

Innan hade hon på sig sin fina Lundmyr klänning, med matchande Lundmyr strumpisar. Eftersom vi väntade middagsgäster. I form av P och M.Tänkte jag att hon skulle få vara lite fin. Inte för att hon bryr sig vidare över att hon faktiskt hade märkes kläder på sig. Det går lika bra att gymnastisera sig runt mattan för det.

 

 

Nu vill jag inte påstå att jag har befogenhet att på något sätt kommentera mode. Då jag hemma bor i mjukis kläder. Min hemma uniform består av mjukisbrallor, linne och munkjacka. Alltid. Så fort jag kommer innanför dörren byter jag om till detta. Enda gången jag har något annat är när jag ska ut, exempelvis hälsa på någon eller besöka affären alternativt om vi får besök av någon jag inte känner fullt så bra.



Middagen blev mycket lyckad (även om hockeyn förstörde grabbarnas kväll). Jag slängde ihop ett kyckling recept jag fått av mamma. Mycket gott. Det receptet påminner väldigt mycket om DETTA. Jag rekommenderar det starkt, men jag fegade på sambal och tog bara 2 kryddmått. Jag är inte så stort fan av allt för stark mat (egentligen stark mat över huvud taget).
Trevligt sällskap. Allt igenom mycket trevlig kväll (jag väljer då att helt ignorera det faktum att hockeyn inte kunnat gått sämre).

Lillan sitter just i detta nu och snaskar på sina tår. Det är första gången jag sett henne få in foten i munnen. Hon har tidigare varit för ovig för att åstadkomma detta. Heja lillan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0