Fredag den 13:e

Storm igår, sen regn och nu mulet. Solen hann jag snabbt se glimta förbi på morgonkvisten. Lilla fröken fräken tyckte nämligen 6 var en utmärkt tid att vakna. Vi låg kvar till 20 i 8 innan lillan började protestera rätt högljut.
Jag klagar faktiskt inte alls över vädret, utan tycker det känns ganska skönt att få ha en slappar dag hemma utan förpliktelser att spendera större dagen utomhus. Att vi däremot slapp åskan som belägrade Sundsvall tidigare i veckan är jag dock glad över. Jag har aldrig varit ett större fan av åska. Helst skulle jag sitta med gummistövlar inbäddad i bilen när det bryter ut som värst. För säkerhet skull. Jag är en sån som börjar slita ut alla kontakter och släcka lampor när blixten kommer oroväckande nära. Jag har en kompis som blivit av med både det ena och det andra när blixten slagit ner i deras hus (2 gånger har det hänt). Nu bor dom förvisso i skogen några mil från stan. Men ändå. Det kan ju faktiskt häda. Har ju inte den blekaste ifall detta hus är utrustat med åskledare. Bättre att ta det säkra före det osäkra då.

Just innan regnet kom igår kväll, lös hela himlen upp ett pre oväder sken. Jag kunde inte låta bli att slita fram kameran och ta lite bilder. Det blåste storm hela dagen igår. Sista gången jag rastade hundarna för kvällen förstod jag att det var något lurt på gång. Dels för ljuset, men sen kändes luften kvav. Fast det blåste storm. Dom här bilderna är alltså tagna från balkongen 9 igår kväll. Det syns rätt tydligt på det lilla trädet hur mycket det faktiskt blåser.



 

Sååå, fredag den 13:e idag. Inget konstigt eller oförberett otursamt har hänt idag. Vi har iofs inte varit så aktiva heller. Utan spenderat större delen av dagen inne. Riktigt skönt med en sån dag. Älskling är ledig idag och hela nästa vecka. Känns ovanligt lyxigt. Han har tatuerat in lillan på handen och den måste läka ordentligt innan han kan börja jobba igen eftersom det är så blött och smutsigt på hans jobb. Hela dagen fick han vänta. Han skulle få sista drop in tiden. Han hade nog räknat med att få komma runt 4. Men klockan hann närma sig 5 innan har ringde och dubbelkollade så det hela inte blivit avstyrt av någon anledning. Det var lugnt och en timme senare var han på väg. Fort gick det. Än så länge har jag bara sett en liten kamerabild från mobilen. Så jag vill inte uttala mig helt om resultatet. Men jag tror att den blev riktigt bra. Ska bli spännande att se ikväll när han tagit bort plasten. Det hela kommer förmodligen resultera i att jag blir ännu mer sugen på att göra en ny.

 

Jag hade bjudit hit syrran med familj på middag idag. Jag bjöd på ett billiga veckan recept. Ett jag provat förut och fastnat för. Lax med bulgur och gräddfil. Mycket gott och garanterat nyttigt. Dom har nu flytt fältet eftersom barnen började bli trötta. Hade hon inte tagit bilen hit hade vi nog delat på en flaska vin. Det kändes lite egennyttigt att suga i sig en hel flaska själv när jag visste att hon skulle köra hit. Så vi lämnar det till en annan gång. Allt igenom jätte trevligt. Vi måste börja bjuda hit folk lite oftare.

 

Sommarkänslorna börjar dessutom kicka liv i uteserverings abstinens. Hela förra sommaren var jag ju gravid och därför tappade det hela sin charm då. Eftersom jag ändå inte kunde få sitta och smutta på mitt glas vin. I år har vi faktiskt gångavstånd. Därför kommer säkerligen ett par kvällar avnjutas på diverse uteserveringar staden har att erbjuda under ljumna sommar kvällar. Alla som vill är välkommen att följa med. Det kommer inte bli så sena kvällar då vi tänker ta med lillan. Men säkerligen nog så trevligt för det.


Kommentarer
Postat av: jenny O

Då jag älskar uteserveringar och heller inte kan ta för sena kvällar så följer vi gärna med nån kväll här å där!

2011-05-14 @ 15:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0